Bullying and social skills in adolescents of two state educational institution in Ate
Descripción del Articulo
The objective of this research was to determine the relationship between bullying and social skills in students from two educational institutions in the district of Ate. Questionnaire on bullying and bullying Checklist and social skills was applied. The sample consisted of 1,000 students aged betwee...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/155 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/155 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Acoso escolar habilidades sociales adolescentes Bullying social skills |
Sumario: | The objective of this research was to determine the relationship between bullying and social skills in students from two educational institutions in the district of Ate. Questionnaire on bullying and bullying Checklist and social skills was applied. The sample consisted of 1,000 students aged between 11 and 14 years. The research was correlational, transactional descriptive and non-experimental design. The results show that there is significant relationship between role in bullying and social skills in adolescents. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).