Advertising and children: an older’s matter

Descripción del Articulo

The promulgation of the Act N° 30021 of Promoting Healthy Eating in Children and Teenagers (Promoción de la Alimentación Saludable para Niños y Adolescentes) has place againon the public agenda the discussion on the regulation of advertising for children, how to do it and...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mendiola Vargas, Cecilia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1854
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/1854
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Asociación Peruana de Consumidores y usuarios - ASPEC.
Promoting healthy eating, regulation of advertising, children.
Descripción
Sumario:The promulgation of the Act N° 30021 of Promoting Healthy Eating in Children and Teenagers (Promoción de la Alimentación Saludable para Niños y Adolescentes) has place againon the public agenda the discussion on the regulation of advertising for children, how to do it and how far a State can intervene in issues related to feeding.  This article shows several researches and investigations in different countries which will help to put into perspective the issue.
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