Educational Innovation. A Documentary Analysis
Descripción del Articulo
The objective of this article is to analyze the scientific literature regarding educational innovation in a theorical context. To this end, the research had a qualitative approach of documentary analysis type. We worked with a unit of analysis of 17 documents; on one hand, 4 dissertations, and, on t...
| Autores: | , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/3293 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3293 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | innovación planificación reforma de la educación y tendencia educacional innovation planning education reform and educational trend |
| Sumario: | The objective of this article is to analyze the scientific literature regarding educational innovation in a theorical context. To this end, the research had a qualitative approach of documentary analysis type. We worked with a unit of analysis of 17 documents; on one hand, 4 dissertations, and, on the other hand, 13 articles indexed in Scopus that met the three exclusioncriteria proposed in the research: i) type of publication, ii) temporality criterion and iii) language criterion. The study concluded that educational innovation is a set of processes that, through new practices, seek improvement in institutional management, teaching performance and the learningteaching process of students, with the purpose of transforming and impacting positively, the education sector. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).