Educational Innovation. A Documentary Analysis
Descripción del Articulo
The objective of this article is to analyze the scientific literature regarding educational innovation in a theorical context. To this end, the research had a qualitative approach of documentary analysis type. We worked with a unit of analysis of 17 documents; on one hand, 4 dissertations, and, on t...
| Autores: | , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/3293 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3293 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | innovación planificación reforma de la educación y tendencia educacional innovation planning education reform and educational trend |
| id |
REVUNIFE_3e220424ab0ea408b1e23835a8bae60e |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/3293 |
| network_acronym_str |
REVUNIFE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Educational Innovation. A Documentary AnalysisInnovación Educativa. Un Análisis Documental.Seminario-Hurtado, Nuccia Avellaneda-Vásquez, Jainor Leonardo Cruz Núñez, Roberto Aguilar Brito, Hugo Armando innovaciónplanificaciónreforma de la educación y tendencia educacionalinnovationplanningeducation reform and educational trendThe objective of this article is to analyze the scientific literature regarding educational innovation in a theorical context. To this end, the research had a qualitative approach of documentary analysis type. We worked with a unit of analysis of 17 documents; on one hand, 4 dissertations, and, on the other hand, 13 articles indexed in Scopus that met the three exclusioncriteria proposed in the research: i) type of publication, ii) temporality criterion and iii) language criterion. The study concluded that educational innovation is a set of processes that, through new practices, seek improvement in institutional management, teaching performance and the learningteaching process of students, with the purpose of transforming and impacting positively, the education sector.El presente artículo tiene como objetivo analizar la literatura científica con respecto a la innovación educativa en un contexto teórico. Para ello, la investigación tuvo un enfoque cualitativo de tipo análisis documental. Se trabajó con una unidad de análisis de 17 documentos; de una parte 4 tesis doctorales, y, de otra parte, 13 artículos indizados en Scopus que cumplieron con los tres criterios de exclusión propuestos en la investigación: tipo de publicación, criterio de temporalidad y criterio idiomático. El estudio concluyó que la innovación educativa es un conjunto de procesos que a través de prácticas nuevas buscan mejorar la gestión institucional, el desempeño docente y el proceso de aprendizaje-enseñanza de los estudiantes, con la finalidad de transformar e impactar de manera positiva el sector educación..Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2024-09-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/329310.33539/educacion.2024.v30n2.3293Educación; Vol. 30 No. 2 (2024): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e3293Educación; Vol. 30 Núm. 2 (2024): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e32932708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3293/3506https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3293/3514Derechos de autor 2024 Nuccia Seminario-Hurtado, Jainor Avellaneda-Vásquez, Roberto Leonardo Cruz Núñez, Hugo Armando Aguilar Britohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/32932025-05-07T13:23:36Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Educational Innovation. A Documentary Analysis Innovación Educativa. Un Análisis Documental . |
| title |
Educational Innovation. A Documentary Analysis |
| spellingShingle |
Educational Innovation. A Documentary Analysis Seminario-Hurtado, Nuccia innovación planificación reforma de la educación y tendencia educacional innovation planning education reform and educational trend |
| title_short |
Educational Innovation. A Documentary Analysis |
| title_full |
Educational Innovation. A Documentary Analysis |
| title_fullStr |
Educational Innovation. A Documentary Analysis |
| title_full_unstemmed |
Educational Innovation. A Documentary Analysis |
| title_sort |
Educational Innovation. A Documentary Analysis |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Seminario-Hurtado, Nuccia Avellaneda-Vásquez, Jainor Leonardo Cruz Núñez, Roberto Aguilar Brito, Hugo Armando |
| author |
Seminario-Hurtado, Nuccia |
| author_facet |
Seminario-Hurtado, Nuccia Avellaneda-Vásquez, Jainor Leonardo Cruz Núñez, Roberto Aguilar Brito, Hugo Armando |
| author_role |
author |
| author2 |
Avellaneda-Vásquez, Jainor Leonardo Cruz Núñez, Roberto Aguilar Brito, Hugo Armando |
| author2_role |
author author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
innovación planificación reforma de la educación y tendencia educacional innovation planning education reform and educational trend |
| topic |
innovación planificación reforma de la educación y tendencia educacional innovation planning education reform and educational trend |
| description |
The objective of this article is to analyze the scientific literature regarding educational innovation in a theorical context. To this end, the research had a qualitative approach of documentary analysis type. We worked with a unit of analysis of 17 documents; on one hand, 4 dissertations, and, on the other hand, 13 articles indexed in Scopus that met the three exclusioncriteria proposed in the research: i) type of publication, ii) temporality criterion and iii) language criterion. The study concluded that educational innovation is a set of processes that, through new practices, seek improvement in institutional management, teaching performance and the learningteaching process of students, with the purpose of transforming and impacting positively, the education sector. |
| publishDate |
2024 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2024-09-09 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3293 10.33539/educacion.2024.v30n2.3293 |
| url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3293 |
| identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2024.v30n2.3293 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3293/3506 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3293/3514 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 30 No. 2 (2024): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e3293 Educación; Vol. 30 Núm. 2 (2024): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e3293 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
| instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| instacron_str |
UNIFE |
| institution |
UNIFE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1845071917670727680 |
| score |
13.394457 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).