New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI century

Descripción del Articulo

The National Plan of Productive Diversificafion (DS 004-Produce 2014) did not accomnplished its goal. This handicap took us far away from the sustainable development 21st century vis a vis to the high competitiveness of the international environment. Peru...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: García Monterroso, Amador Velásquez
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/2363
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2363
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Recurso humano MIPYME; educación; diversificación productiva; valor agregado en la producción de bienes y servicios; y, mayor productividad de bienes y servicios/ MIPYME
Human resources; education; variety, value added in the production of goods and services; and, a higher productivity of goods and services
id REVUNIFE_37ec634880082ebe90d0a0da75ca9aa5
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/2363
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI centuryNuevo enfoque educativo de capacitación y formación para el recurso humano MIPYME que el Perú necesita para el desarrollo económico sostenible en el siglo XXIGarcía Monterroso, Amador VelásquezRecurso humano MIPYME; educación; diversificación productiva; valor agregado en la producción de bienes y servicios; y, mayor productividad de bienes y servicios/ MIPYMEHuman resources; education; variety, value added in the production of goods and services; and, a higher productivity of goods and servicesThe National Plan of Productive Diversificafion (DS 004-Produce 2014) did not accomnplished its goal. This handicap took us far away from the sustainable development 21st century vis a vis to the high competitiveness of the international environment. Peru´s dependence on its main commodities, determines that its production of good and services is of low profability. The high change giving more value added to the Peruvian goods and services exportation is a must. To do that, Peruvian MIPYMEs must be able to become high level competitiveness enterprises, but their human resources are not able to get that goal, so the Fair Knowledge Trilogy of the Economy (KeT) pretend to be the respond.El Plan Nacional de Diversificación Productiva (DS 004-Produce-2014), ha carecido de avance. Ese handicap,  vis a vis la alta competitividad del entorno internacional, nos aleja de un desarrollo sostenible para el siglo XXI. La dependencia de la economía del Perú a una matriz exportadora de materias primas determina que nuestra producción de bienes y servicios sea de baja rentabilidad. El salto cualitativo a la producción de más variedad de bienes y servicios con mayor valor agregado es la respuesta. Resulta indispensable que las MIPYMES asuman el reto de responder competitivamente. Su recurso humano no cuenta con la idoneidad para ello. La Sana Trilogía de la Economía del Conocimiento (SaTeC) pretende asumir esa respuesta.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2021-06-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmltext/xmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/236310.33539/educacion.2021.v27n1.2363Educación; Vol. 27 No. 1 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 49-60Educación; Vol. 27 Núm. 1 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 49-602708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2363/2430https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2363/2453https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2363/2792Derechos de autor 2021 Amador Velásquez García Monterrosohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/23632025-05-07T18:28:49Z
dc.title.none.fl_str_mv New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI century
Nuevo enfoque educativo de capacitación y formación para el recurso humano MIPYME que el Perú necesita para el desarrollo económico sostenible en el siglo XXI
title New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI century
spellingShingle New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI century
García Monterroso, Amador Velásquez
Recurso humano MIPYME; educación; diversificación productiva; valor agregado en la producción de bienes y servicios; y, mayor productividad de bienes y servicios/ MIPYME
Human resources; education; variety, value added in the production of goods and services; and, a higher productivity of goods and services
title_short New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI century
title_full New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI century
title_fullStr New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI century
title_full_unstemmed New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI century
title_sort New educational approach to train the micro, small and medium enterprises for the human resources that Peru needs for sustainable economic development in the XXI century
dc.creator.none.fl_str_mv García Monterroso, Amador Velásquez
author García Monterroso, Amador Velásquez
author_facet García Monterroso, Amador Velásquez
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Recurso humano MIPYME; educación; diversificación productiva; valor agregado en la producción de bienes y servicios; y, mayor productividad de bienes y servicios/ MIPYME
Human resources; education; variety, value added in the production of goods and services; and, a higher productivity of goods and services
topic Recurso humano MIPYME; educación; diversificación productiva; valor agregado en la producción de bienes y servicios; y, mayor productividad de bienes y servicios/ MIPYME
Human resources; education; variety, value added in the production of goods and services; and, a higher productivity of goods and services
description The National Plan of Productive Diversificafion (DS 004-Produce 2014) did not accomnplished its goal. This handicap took us far away from the sustainable development 21st century vis a vis to the high competitiveness of the international environment. Peru´s dependence on its main commodities, determines that its production of good and services is of low profability. The high change giving more value added to the Peruvian goods and services exportation is a must. To do that, Peruvian MIPYMEs must be able to become high level competitiveness enterprises, but their human resources are not able to get that goal, so the Fair Knowledge Trilogy of the Economy (KeT) pretend to be the respond.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2363
10.33539/educacion.2021.v27n1.2363
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2363
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2021.v27n1.2363
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2363/2430
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2363/2453
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2363/2792
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Amador Velásquez García Monterroso
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Amador Velásquez García Monterroso
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 27 No. 1 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 49-60
Educación; Vol. 27 Núm. 1 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 49-60
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846340237731561472
score 13.445699
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).