Una nueva visión de la enseñanza: el método integral en la enseñanza-aprendizaje del español como lengua extranjera en adultos

Descripción del Articulo

The present article presents the integral method as a very interesting alternative in the teaching and learning process of a foreign language far adu lt s. lt has also the purpose to focus on the grammatical explanation of the fareign language in such process, which leads to center on the adult stud...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cámero Room, Araceli
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1455
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1455
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Lengua extranjera, factores lingüísticos y extralingüísticos, enfoque gramatical, adquisición, aprendizaje en adulto.
Foreign language, linguistic and extra linguistic factors, grammatical approach, acquisition, learning far adults.
Descripción
Sumario:The present article presents the integral method as a very interesting alternative in the teaching and learning process of a foreign language far adu lt s. lt has also the purpose to focus on the grammatical explanation of the fareign language in such process, which leads to center on the adult student, which variables such as: age, social culture, preferences and experiences are taken into account with a vital relevance on the development of the learning -teaching process of aforeign language.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).