Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample

Descripción del Articulo

Descriptive-type research, carried out in a sample of 150 students in the 4th or 5th high school grade or the first semesters of university studies. The objective of the research was to determine the psychometric characteristics of Morey-Alonso’s questionnaire of learning styles adapted to Peru by Z...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Salazar Díaz, Susan, Llanos Moreno, Mirella
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/320
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Adaptación psicométrica
cuestionario de estilos de aprendizaje
estudiantes secundaria
psychometric adaptation
learning styles questionnaire
adaptation
Descripción
Sumario:Descriptive-type research, carried out in a sample of 150 students in the 4th or 5th high school grade or the first semesters of university studies. The objective of the research was to determine the psychometric characteristics of Morey-Alonso’s questionnaire of learning styles adapted to Peru by Zavala. As a result of the research, 15 items in the original test were deleted, and reliable indices were found.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).