Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample
Descripción del Articulo
Descriptive-type research, carried out in a sample of 150 students in the 4th or 5th high school grade or the first semesters of university studies. The objective of the research was to determine the psychometric characteristics of Morey-Alonso’s questionnaire of learning styles adapted to Peru by Z...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/320 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Adaptación psicométrica cuestionario de estilos de aprendizaje estudiantes secundaria psychometric adaptation learning styles questionnaire adaptation |
id |
REVUNIFE_1a641c21076c43933f52bfa8b784b9e6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/320 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sampleAdaptación del cuestionario de estilos de aprendizaje en estudiantes de 4to, 5to de secundaria y universitarios de los primeros ciclos, en una muestra pilotoSalazar Díaz, SusanLlanos Moreno, MirellaAdaptación psicométricacuestionario de estilos de aprendizajeestudiantes secundariapsychometric adaptationlearning styles questionnaireadaptationDescriptive-type research, carried out in a sample of 150 students in the 4th or 5th high school grade or the first semesters of university studies. The objective of the research was to determine the psychometric characteristics of Morey-Alonso’s questionnaire of learning styles adapted to Peru by Zavala. As a result of the research, 15 items in the original test were deleted, and reliable indices were found.Investigación de tipo descriptivo, realizada en una muestra de 150 estudiantes cursando el 4to. o 5to. de secundaria o los primeros ciclos de estudios universitarios. El objetivo de la investigación fue determinar las características psicométricas del cuestionario de estilos de aprendizaje de Morey - Alonso adaptado al Perú por Zavala. Como resultado del estudio se eliminaron 15 items de la prueba original, hallándose índices confiables.Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2012-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigaciónapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/32010.33539/avpsicol.2012v20n2.320Avances en Psicología; Vol. 20 No. 2 (2012): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 69-78Avances en Psicología; Vol. 20 Núm. 2 (2012): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 69-781812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320/238Derechos de autor 2012 Susan Salazar Díaz, Mirella Llanos Morenoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/3202023-05-03T20:06:41Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample Adaptación del cuestionario de estilos de aprendizaje en estudiantes de 4to, 5to de secundaria y universitarios de los primeros ciclos, en una muestra piloto |
title |
Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample |
spellingShingle |
Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample Salazar Díaz, Susan Adaptación psicométrica cuestionario de estilos de aprendizaje estudiantes secundaria psychometric adaptation learning styles questionnaire adaptation |
title_short |
Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample |
title_full |
Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample |
title_fullStr |
Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample |
title_full_unstemmed |
Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample |
title_sort |
Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Salazar Díaz, Susan Llanos Moreno, Mirella |
author |
Salazar Díaz, Susan |
author_facet |
Salazar Díaz, Susan Llanos Moreno, Mirella |
author_role |
author |
author2 |
Llanos Moreno, Mirella |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Adaptación psicométrica cuestionario de estilos de aprendizaje estudiantes secundaria psychometric adaptation learning styles questionnaire adaptation |
topic |
Adaptación psicométrica cuestionario de estilos de aprendizaje estudiantes secundaria psychometric adaptation learning styles questionnaire adaptation |
description |
Descriptive-type research, carried out in a sample of 150 students in the 4th or 5th high school grade or the first semesters of university studies. The objective of the research was to determine the psychometric characteristics of Morey-Alonso’s questionnaire of learning styles adapted to Peru by Zavala. As a result of the research, 15 items in the original test were deleted, and reliable indices were found. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-15 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Investigación |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320 10.33539/avpsicol.2012v20n2.320 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320 |
identifier_str_mv |
10.33539/avpsicol.2012v20n2.320 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320/238 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2012 Susan Salazar Díaz, Mirella Llanos Moreno info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2012 Susan Salazar Díaz, Mirella Llanos Moreno |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
dc.source.none.fl_str_mv |
Avances en Psicología; Vol. 20 No. 2 (2012): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 69-78 Avances en Psicología; Vol. 20 Núm. 2 (2012): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 69-78 1812-9536 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846340219424473088 |
score |
13.887389 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).