Emotional Exhaustion Scale: factorial structure and the validity of the items in students of a private university
Descripción del Articulo
Objective: Analyze the psychometric properties of the Emotional Exhaustion Scale. Method: Design ex post facto retrospective and instrumental. Were evaluated 448 college students of Psychology of a private university of Lima, 128 males and 320 women, with ages between 15 and 48 years (M=21.09). Was...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/275 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/275 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Cansancio Emocional confiabilidad análisis factorial confirmatorio Índice Dm validez estudiantes universitarios emotional exhaustion reliability Confirmatory factor analysis Dm Index validity college students |
Sumario: | Objective: Analyze the psychometric properties of the Emotional Exhaustion Scale. Method: Design ex post facto retrospective and instrumental. Were evaluated 448 college students of Psychology of a private university of Lima, 128 males and 320 women, with ages between 15 and 48 years (M=21.09). Was used the Emotional Exhaustion Scale, Stait-Trait Anxiety Inventory, Stait-Trait Depression Inventory, Psychometric properties of self-efficacy for academic situations scale and Test Anxiety Inventory. Results: Factor analysis confirmed the unidimensional structure (appropriate fit indexes) and was found Dm Index adequate, realizing construct validity. With regard to reliability, Cronbach’s alpha coefficient is suitable. Conclusion: The EES has adequate psychometric properties to be applied to college students, supporting its use as a test of evaluation of emotional exhaustion. Scope and limitations are discussed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).