PSYCHOMETRIC ANALYSIS OF THE EMOTIONAL EXHAUSTION SCALE OF PRIVATE UNIVERSITY STUDENTS
Descripción del Articulo
The aim of this instrumental study was to analyze the psychometric properties of theEmotional Exhaustion Scale (EES) in a sample of 233 private university students of psychologywith ages between of 16 and 44 years old (M = 20.9). The factor analysis reveals that the EESpresents a one-dimensional str...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/186 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/186 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Cansancio emocional confiabilidad validez estudiantes universitarios emotional exhaustion reliability validity college students exaustão emocional confiabilidade estudantes universitários |
Sumario: | The aim of this instrumental study was to analyze the psychometric properties of theEmotional Exhaustion Scale (EES) in a sample of 233 private university students of psychologywith ages between of 16 and 44 years old (M = 20.9). The factor analysis reveals that the EESpresents a one-dimensional structure (a factor that explains 43.361% of the total variance) andthere was a significant and positive correlation between anxiety and depression and a significantand negative correlation with Academic Self-Efficacy. Furthermore, regarding reliability, the ordinalalpha is adequate (.853). To conclude, the EAPESA has suitable psychometric properties to continuevalidation studies, which reaffirms its use as an instrument to evaluate emotional exhaustion. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).