Pedagogía clínica – hospitalaria. Atención al alumno – paciente con N. E. E. transitorias

Descripción del Articulo

Nowadays, health related with educationis an important subject, the distinguishingarea of pedagogy that is in charge of sickor hospitalize child education, take carethe patient child so that hi/her holds upneither his/her personal development norhis/her learning, at the same time it traysto taking c...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mendoza Carrasco, Mariella Victoria
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1032
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1032
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Student, patient, hospital pedagogy, learning, constant
Alumno, paciente, pedagogía hospitalaria, aprendizaje, continuo
Descripción
Sumario:Nowadays, health related with educationis an important subject, the distinguishingarea of pedagogy that is in charge of sickor hospitalize child education, take carethe patient child so that hi/her holds upneither his/her personal development norhis/her learning, at the same time it traysto taking care to psychological and socialneeds generated by the hospitalizationand whit the specific sickness hi/hersuffers.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).