Rethinking the University: A Pedagogy for the Present from Paulo Freire
Descripción del Articulo
This research considers if Paulo Freire’s thought has validity to address contemporary problems of education and its social and cultural implications within the University. It focuses on the aspects that have influenced on the way in which education is conducted and its li...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2374 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/2374 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Pedagogía del oprimido, concientización, educación bancaria, libertad, dialéctica opresores-oprimidos. Pedagogy of the oppressed, awareness, banking education, freedom, oppressoroppressed dialectic |
| Sumario: | This research considers if Paulo Freire’s thought has validity to address contemporary problems of education and its social and cultural implications within the University. It focuses on the aspects that have influenced on the way in which education is conducted and its link with social facets. To this end, the main pedagogical categories Freire presents in his “Pedagogy of the oppressed” are analyzed, such as awareness, banking education and freedom, as well as the social character of his “Pedagogy”, his openness to racial and gender problems, and its connection within the University. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).