Ethics of human development according to the perspective of the Martha Nussbaum’s capabilities

Descripción del Articulo

This document analyzes the concept of human development from the perspective of the capabilities proposed by the American philosopher Martha Nussbaum. Be part of the need to take a new  perspective based on the person as an end in itself and an alternative to the perspecti...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gómez Navarro, Ángel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/238
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/238
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Capabilities
ethic
human development
perspective
anthropology
education
Capacidades
ética
desarrollo
evaluación
enfoque
antropología
educación
Descripción
Sumario:This document analyzes the concept of human development from the perspective of the capabilities proposed by the American philosopher Martha Nussbaum. Be part of the need to take a new  perspective based on the person as an end in itself and an alternative to the perspective based on quantitative indicators. Thus, analyzing the 10th human development capabilities considering their respective effective end anthropological framework which support them. Taking a stand on the perspective criticism and concluding with a reflection on education as capabilities key.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).