Ethics of human development according to the perspective of the Martha Nussbaum’s capabilities
Descripción del Articulo
This document analyzes the concept of human development from the perspective of the capabilities proposed by the American philosopher Martha Nussbaum. Be part of the need to take a new perspective based on the person as an end in itself and an alternative to the perspecti...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/238 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/238 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Capabilities ethic human development perspective anthropology education Capacidades ética desarrollo evaluación enfoque antropología educación |
Sumario: | This document analyzes the concept of human development from the perspective of the capabilities proposed by the American philosopher Martha Nussbaum. Be part of the need to take a new perspective based on the person as an end in itself and an alternative to the perspective based on quantitative indicators. Thus, analyzing the 10th human development capabilities considering their respective effective end anthropological framework which support them. Taking a stand on the perspective criticism and concluding with a reflection on education as capabilities key. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).