Robótica educativa y pensamiento computacional
Descripción del Articulo
The presence of new technologies in the classroom presumes the design and practice of interdisciplinary learning environments where students acquire skills to structure research and solve concrete problems, as well as abilities to acquire new concepts and to respond efficiently to the changing envir...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional de Huancavelica |
Repositorio: | UNH-Revistas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unh.edu.pe:article/108 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/108 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Robótica educativa pensamiento computacional habilidades aprendizaje Educational robotics computational thinking skills learning |
Sumario: | The presence of new technologies in the classroom presumes the design and practice of interdisciplinary learning environments where students acquire skills to structure research and solve concrete problems, as well as abilities to acquire new concepts and to respond efficiently to the changing environments of today's world. Educational Robotics as a learning resource and the promotion of Computational Thinking skills constitute an opportunity to open strategic learning spaces, where the youth of today are trained for the needs and challenges of tomorrow; so that they take the leadership and control of their own process and do it successfully and responsibly with their context, their person and their country. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).