Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014
Descripción del Articulo
The main objective of this research work was to determine the level of influence of "program of shared actions", in the improvement of the institutional climate in the IES. No. 32962 "Rósulo Soto Carrillo", San Luis, district of Amarilis - 2014. In the educational institution, th...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/416 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/416 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | programa acciones compartida clima institucional liderazgo democrático relaciones interpersonales shared action program institutional climate democratic leadership interpersonal relations |
| id |
REVUNHEVAL_3d63a098242695e2358d96716222d26e |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/416 |
| network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014Programa acciones compartidas y el clima institucional en la IE. N° 32962 “Rósulo Soto Carrillo”– Amarilis – 2014Bejarano-Lucas, Margarita P.programa acciones compartidaclima institucionalliderazgo democráticorelaciones interpersonalesshared action programinstitutional climatedemocratic leadershipinterpersonal relationsThe main objective of this research work was to determine the level of influence of "program of shared actions", in the improvement of the institutional climate in the IES. No. 32962 "Rósulo Soto Carrillo", San Luis, district of Amarilis - 2014. In the educational institution, the program was applied to the elements of the sample among the direct, teaching and administrative staff; where interpersonal relationships, the democratic leadership style and the ability to resolve conflicts are evaluated using the instruments of the checklist and the observation form. Where the results inform that they improve the interpersonal relations, the democratic leadership style and the capacity of resolution of conflicts where each one of the dimensional levels levels has always been quite regular and with little regularity. Therefore, the application of the "program of shared actions" in the administration, teaching and administrative staff has significantly influenced the improvement of a good institutional climate; from interpersonal relationships, the democratic leadership style and the ability to resolve conflicts through good work in the team, managing a good style of leadership and the participation of the favorable towards a good communication among the interested in the institution.El presente trabajo de investigación tuvo como objetivo la aplicación el programa a veintisiete elementos de la muestra entre el personal directivo, docente y administrativo; donde se evaluó las relaciones interpersonales, el estilo de liderazgo democrático y la capacidad de resolución de conflictos haciendo uso de los instrumentos de la lista de cotejo y la ficha de observación. Donde cuyos resultados reportaron que se mejoraron sustancialmente en las relaciones interpersonales, el estilo de liderazgo democrático y la capacidad de resolución de conflicto donde cada una las dimensiones llegaron a niveles que van desde siempre con bastante regularidad y con poca regularidad. Por lo que la aplicación del programa en el personal directivo, docentes y administrativos han influido significativamente en la mejora de un buen clima institucional; a partir de las relaciones interpersonales, el estilo de liderazgo democrático y la capacidad de resolución de conflictos a través de un buen trabajo en equipo, manejando un buen estilo de liderazgo y mostrando actitudes favorables para una buena comunicación entre los involucrados de la institución.Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán2019-06-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/41610.46794/gacien.3.1.416Gaceta Científica; Vol. 3 Núm. 1 (2017); 12-142617-43322414-2832reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/416/381info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/4162019-08-23T08:07:53Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014 Programa acciones compartidas y el clima institucional en la IE. N° 32962 “Rósulo Soto Carrillo”– Amarilis – 2014 |
| title |
Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014 |
| spellingShingle |
Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014 Bejarano-Lucas, Margarita P. programa acciones compartida clima institucional liderazgo democrático relaciones interpersonales shared action program institutional climate democratic leadership interpersonal relations |
| title_short |
Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014 |
| title_full |
Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014 |
| title_fullStr |
Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014 |
| title_full_unstemmed |
Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014 |
| title_sort |
Shared actions and institutional climate program in the IE. Nº. 32962 “Rósulo Soto Carrillo” - Amarilis - 2014 |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Bejarano-Lucas, Margarita P. |
| author |
Bejarano-Lucas, Margarita P. |
| author_facet |
Bejarano-Lucas, Margarita P. |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
programa acciones compartida clima institucional liderazgo democrático relaciones interpersonales shared action program institutional climate democratic leadership interpersonal relations |
| topic |
programa acciones compartida clima institucional liderazgo democrático relaciones interpersonales shared action program institutional climate democratic leadership interpersonal relations |
| description |
The main objective of this research work was to determine the level of influence of "program of shared actions", in the improvement of the institutional climate in the IES. No. 32962 "Rósulo Soto Carrillo", San Luis, district of Amarilis - 2014. In the educational institution, the program was applied to the elements of the sample among the direct, teaching and administrative staff; where interpersonal relationships, the democratic leadership style and the ability to resolve conflicts are evaluated using the instruments of the checklist and the observation form. Where the results inform that they improve the interpersonal relations, the democratic leadership style and the capacity of resolution of conflicts where each one of the dimensional levels levels has always been quite regular and with little regularity. Therefore, the application of the "program of shared actions" in the administration, teaching and administrative staff has significantly influenced the improvement of a good institutional climate; from interpersonal relationships, the democratic leadership style and the ability to resolve conflicts through good work in the team, managing a good style of leadership and the participation of the favorable towards a good communication among the interested in the institution. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-06-21 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/416 10.46794/gacien.3.1.416 |
| url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/416 |
| identifier_str_mv |
10.46794/gacien.3.1.416 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/416/381 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| publisher.none.fl_str_mv |
Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Gaceta Científica; Vol. 3 Núm. 1 (2017); 12-14 2617-4332 2414-2832 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
| instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
| instacron_str |
UNHEVAL |
| institution |
UNHEVAL |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1848873470402756608 |
| score |
12.816421 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).