Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade students

Descripción del Articulo

The overall objective was to demonstrate the influence of the exhibition-discussion technique on the scientific training of undergraduate students of the National University of San Cristobal de Huamanga, 2017. The research was carried out on the basis of the collection of data, the references of whi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gutiérrez-Gonzales, Víctor
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/345
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/345
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:exposición
discusión
formación científica
exhibition
discussion
scientific training
id REVUNHEVAL_1804a21ab7577d9085d4f68dfe9b7aed
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/345
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade studentsTécnica de exposición-discusión y formación científica en estudiantes de pregradoGutiérrez-Gonzales, Víctorexposicióndiscusiónformación científicaexhibitiondiscussionscientific trainingThe overall objective was to demonstrate the influence of the exhibition-discussion technique on the scientific training of undergraduate students of the National University of San Cristobal de Huamanga, 2017. The research was carried out on the basis of the collection of data, the references of which were the undergraduate students of the 100 series of the VET of Economics. The research is explanatory, with a quasi-experimental design. The inductive method has been used from population samples with observable subjects, focusing on the results and analysis of fieldwork data, which were subjected to statistical measurement and analysis. Result: the contrast between O1 vs O2 was made. It allows us to observe that the value of W+ -3.428 and the value of the following is the following, so that the alternating hypothesis is assumed and the null hypothesis is rejected, and to be sure that the only difference between the two tests is the program's intervention plan, we can say that, the technique of exposure-discussion significantly influences scientific training in students of Economics.El objetivo general fue demostrar la influencia de la técnica de exposición-discusión en la formación científica de los alumnos de pregrado de la Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga, 2017. La investigación se efectuó con base en la recopilación de datos, cuyos referentes fueron los estudiantes de pregrado de la serie 100 de la EFP de Economía. La investigación es explicativa, con un diseño cuasiexperimental. Se ha usado el método inductivo a partir de las muestras de la población con sujetos observables, centrado en los resultados y análisis de datos del trabajo de campo, los cuales fueron sometidos a la medición y análisis estadístico. Resultado: se efectuó el contraste entre O1 vs O2. Que nos permite observar que el valor de W+ = -3.428 y el valor de la sig. () = 0.000, por lo que se asume la hipótesis alterna y se rechaza la hipótesis nula, y al tener la certeza de que la única diferencia entre ambas pruebas es el plan de intervención del programa, podemos afirmar que, la técnica de la exposición-discusión influye significativamente en la formación científica en los estudiantes de Economía.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2019-07-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/34510.33554/riv.13.3.345Investigación Valdizana; Vol. 13 No. 3 (2019); 165-173Investigación Valdizana; Vol. 13 Núm. 3 (2019); 165-173Investigación Valdizana; v. 13 n. 3 (2019); 165-1731995-445X1994-1420reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/345/323http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/345/329info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/3452020-04-20T21:09:01Z
dc.title.none.fl_str_mv Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade students
Técnica de exposición-discusión y formación científica en estudiantes de pregrado
title Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade students
spellingShingle Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade students
Gutiérrez-Gonzales, Víctor
exposición
discusión
formación científica
exhibition
discussion
scientific training
title_short Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade students
title_full Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade students
title_fullStr Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade students
title_full_unstemmed Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade students
title_sort Exhibition-discussion technical and scientific training in undergrade students
dc.creator.none.fl_str_mv Gutiérrez-Gonzales, Víctor
author Gutiérrez-Gonzales, Víctor
author_facet Gutiérrez-Gonzales, Víctor
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv exposición
discusión
formación científica
exhibition
discussion
scientific training
topic exposición
discusión
formación científica
exhibition
discussion
scientific training
description The overall objective was to demonstrate the influence of the exhibition-discussion technique on the scientific training of undergraduate students of the National University of San Cristobal de Huamanga, 2017. The research was carried out on the basis of the collection of data, the references of which were the undergraduate students of the 100 series of the VET of Economics. The research is explanatory, with a quasi-experimental design. The inductive method has been used from population samples with observable subjects, focusing on the results and analysis of fieldwork data, which were subjected to statistical measurement and analysis. Result: the contrast between O1 vs O2 was made. It allows us to observe that the value of W+ -3.428 and the value of the following is the following, so that the alternating hypothesis is assumed and the null hypothesis is rejected, and to be sure that the only difference between the two tests is the program's intervention plan, we can say that, the technique of exposure-discussion significantly influences scientific training in students of Economics.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-07-25
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/345
10.33554/riv.13.3.345
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/345
identifier_str_mv 10.33554/riv.13.3.345
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/345/323
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/345/329
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Valdizana; Vol. 13 No. 3 (2019); 165-173
Investigación Valdizana; Vol. 13 Núm. 3 (2019); 165-173
Investigación Valdizana; v. 13 n. 3 (2019); 165-173
1995-445X
1994-1420
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846336689518149632
score 12.583189
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).