Exportación Completada — 

Percepción de la evaluación docente en instituciones de educación privada en México

Descripción del Articulo

Teacher evaluation is part of different educational models that, due to its characteristics, becomes a way to identify strengths and weaknesses related to teaching practice. In Mexico, private education institutions carry out the teacher evaluation process under conditions that influence work, perso...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Balderas Gutiérrez, Karime Elizabeth, Ochoa Gutiérrez, Roberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional del Centro de Perú
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.uncp.edu.pe:article/1072
Enlace del recurso:https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/horizontedelaciencia/article/view/1072
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:evaluación del docente
educación continua
competencias del docente
condiciones de empleo del docente
análisis cualitativo
teacher evaluation
continuing education
teacher qualifications
qualitative analysis
avaliação de professores
formação continuada
qualificação de professores
análise qualitativa
Descripción
Sumario:Teacher evaluation is part of different educational models that, due to its characteristics, becomes a way to identify strengths and weaknesses related to teaching practice. In Mexico, private education institutions carry out the teacher evaluation process under conditions that influence work, personal and professional development aspects. For this reason, the objective of this article is to show the manifestations of perception of teacher evaluation. The question that guided the research was: What is the perception regarding the evaluation of teacher performance and its relationship with continuing professional education?
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).