Application of Vigotsky's theory to the problem of learning in mathematics
Descripción del Articulo
The article deals with the application of Vygotsky's sociocultural theory of learning in solving the problem of learning difficulties in mathematics. First, the educational problem is identified and described, then, with Vygotsky's theory of the transition from the zone of real development...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Nacional del Centro de Perú |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.uncp.edu.pe:article/532 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/532 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | zona de desarrollo real zona de desarrollo próximo aprendizaje en matemáticas real development zone zone of proximal development learning in mathematics |
Sumario: | The article deals with the application of Vygotsky's sociocultural theory of learning in solving the problem of learning difficulties in mathematics. First, the educational problem is identified and described, then, with Vygotsky's theory of the transition from the zone of real development to the zone of proximal development, it is propounded how the teacher can achieve this transition in the addition operation learning in children. It is necessary for the teacher to use instruments for the diagnosis of the zone of real development and for planning the zones of proximal development in the mathematics learning. The teacher should not pass to the next zone of proximal development if he has not achieved that the student converts into a zone of real development the previous zone of proximal development. DOI: https://doi.org/10.31876/sl.v2i1.4 |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).