Formative evaluation in higher education in the countries of the Andean community

Descripción del Articulo

The objective of the following theoretical reflection essay is to analyze the scientific contributions to formative assessment in higher education in the countries of the Andean Community of Nations (Bolivia, Colombia, Ecuador, and Peru) through an exploration of the last nine years. The dimensions...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Verástegui Sisniegas, Rosa Mercedes, Eyzaguirre Espino, Rosario Inés, Huayta Franco, Yolanda Josefina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Marcelino Champagnat
Repositorio:Revista educa UMCH
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.umch.edu.pe:article/206
Enlace del recurso:https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/206
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:evaluación formativa
reflexión teórica
competencias
revisión
formative
formative evaluation
theoretical reflection
competences
revision
Descripción
Sumario:The objective of the following theoretical reflection essay is to analyze the scientific contributions to formative assessment in higher education in the countries of the Andean Community of Nations (Bolivia, Colombia, Ecuador, and Peru) through an exploration of the last nine years. The dimensions studied correspond to teaching skills, evaluation, feedback, and educational quality, through a systematic review using the PRISMA Declaration method, where 11 scientific articles were reviewed in the online bibliographic databases of the most important.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).