Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre
Descripción del Articulo
Levels of music performance anxiety (MPA) were compared in a sample of 455 Peruvian music students according to gender (males=337; females=113; missing=5), musical institution (two private and one state) and musical genre. Only gender showed an effect on MPA scores, picturing higher scores for the f...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/978 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | music performance anxiety gender educational institution musical genre ansiedad ante el desempeño musical género institución educativa género musical |
| id |
REVULIMA_f83bce81adaff6b5224ee98ac8570674 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.ulima.edu.pe:article/978 |
| network_acronym_str |
REVULIMA |
| network_name_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical GenreAnsiedad ante el desempeño musical en estudiantes de música peruanos: diferencias de acuerdo con el género, la institución educativa y el género musicalChang-Arana, Álvaro-Mariomusic performance anxietygendereducational institutionmusical genreansiedad ante el desempeño musicalgéneroinstitución educativagénero musicalLevels of music performance anxiety (MPA) were compared in a sample of 455 Peruvian music students according to gender (males=337; females=113; missing=5), musical institution (two private and one state) and musical genre. Only gender showed an effect on MPA scores, picturing higher scores for the female group, although cultural variables could account for this difference. There were no effects of educational institution or musical genre as determined on MPA scores.Se compararon los niveles de ansiedad ante el desempeño musical (ADM) en una muestra de 455 estudiantes de música peruanos de acuerdo con el género (hombres = 337, mujeres = 113, perdidos = 5), la institución educativa (dos privadas y una estatal) y el género musical de especialidad. Solo el género tuvo un efecto en los puntajes de ADM, que mostró mayores niveles en el grupo de mujeres, aunque diversas variables culturales podrían dar cuenta de esta diferencia. No hubo efectos por la institución educativa o el género musical de especialidad en los puntajes de ADM. Universidad de Lima2016-02-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/97810.26439/persona2016.n019.978Persona; No. 019 (2016); 167-177Persona; Núm. 019 (2016); 167-177Persona; n. 019 (2016); 167-1772309-90621560-613910.26439/persona2016.n019reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978/939https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/9782024-10-28T19:14:09Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre Ansiedad ante el desempeño musical en estudiantes de música peruanos: diferencias de acuerdo con el género, la institución educativa y el género musical |
| title |
Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre |
| spellingShingle |
Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre Chang-Arana, Álvaro-Mario music performance anxiety gender educational institution musical genre ansiedad ante el desempeño musical género institución educativa género musical |
| title_short |
Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre |
| title_full |
Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre |
| title_fullStr |
Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre |
| title_full_unstemmed |
Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre |
| title_sort |
Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Chang-Arana, Álvaro-Mario |
| author |
Chang-Arana, Álvaro-Mario |
| author_facet |
Chang-Arana, Álvaro-Mario |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
music performance anxiety gender educational institution musical genre ansiedad ante el desempeño musical género institución educativa género musical |
| topic |
music performance anxiety gender educational institution musical genre ansiedad ante el desempeño musical género institución educativa género musical |
| description |
Levels of music performance anxiety (MPA) were compared in a sample of 455 Peruvian music students according to gender (males=337; females=113; missing=5), musical institution (two private and one state) and musical genre. Only gender showed an effect on MPA scores, picturing higher scores for the female group, although cultural variables could account for this difference. There were no effects of educational institution or musical genre as determined on MPA scores. |
| publishDate |
2016 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2016-02-17 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978 10.26439/persona2016.n019.978 |
| url |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978 |
| identifier_str_mv |
10.26439/persona2016.n019.978 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978/939 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Persona; No. 019 (2016); 167-177 Persona; Núm. 019 (2016); 167-177 Persona; n. 019 (2016); 167-177 2309-9062 1560-6139 10.26439/persona2016.n019 reponame:Revistas - Universidad de Lima instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
| instname_str |
Universidad de Lima |
| instacron_str |
ULIMA |
| institution |
ULIMA |
| reponame_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| collection |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1844893202689032192 |
| score |
13.057984 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).