Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre

Descripción del Articulo

Levels of music performance anxiety (MPA) were compared in a sample of 455 Peruvian music students according to gender (males=337; females=113; missing=5), musical institution (two private and one state) and musical genre. Only gender showed an effect on MPA scores, picturing higher scores for the f...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Chang-Arana, Álvaro-Mario
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/978
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:music performance anxiety
gender
educational institution
musical genre
ansiedad ante el desempeño musical
género
institución educativa
género musical
Descripción
Sumario:Levels of music performance anxiety (MPA) were compared in a sample of 455 Peruvian music students according to gender (males=337; females=113; missing=5), musical institution (two private and one state) and musical genre. Only gender showed an effect on MPA scores, picturing higher scores for the female group, although cultural variables could account for this difference. There were no effects of educational institution or musical genre as determined on MPA scores.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).