A review of University Education in North and South America
Descripción del Articulo
North America and South America have a large number of universities, and each university has its owns functions and missions. It has been 18 years since the World Conference on Higher Education (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization - UNESCO, 1998). At that conference, UNE...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1772 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | university education university research educación universitaria investigación en universidades |
id |
REVULIMA_f5aaa1562fcd1c9c200d1e7af758b74f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1772 |
network_acronym_str |
REVULIMA |
network_name_str |
Revistas - Universidad de Lima |
repository_id_str |
|
spelling |
A review of University Education in North and South AmericaUna revisión de la educación universitaria en Norte y Sur AméricaDorin, MichaelMachuca-De-Pina, Juan Manueluniversity educationuniversity researcheducación universitariainvestigación en universidadesNorth America and South America have a large number of universities, and each university has its owns functions and missions. It has been 18 years since the World Conference on Higher Education (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization - UNESCO, 1998). At that conference, UNESCO analyzed the situation of higher education and stated changes that needed to be made in the university sphere of the 21st century. Examples of these changes include calls for better access to education; a greater variety of teaching styles; and more research and exchange of researches’ results. This document focuses on the details and realities of these changes. This publication also examines how universities in the North (focus in the United States) and South America differ in these implementations.Norteamérica y Sudamérica tienen un gran número de universidades, y de universidad a universidad existe una amplia variedad de funciones y misiones. Han transcurrido 18 años desde la Conferencia Mundial sobre la Educación Superior (Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura - Unesco, 1998). En esa conferencia, la Unesco analizó la situación de la educación superior y declaró la necesidad de los cambios que debían realizarse en el ámbito universitario del siglo xxi. Ejemplos de estos cambios incluyen las llamadas a un mejor acceso a la educación, a una mayor variedad de estilos de enseñanza, y más investigacióne intercambio de hallazgos. El presente documento se enfoca en los detalles y realidades de estos cambios; también incluye el examen de cómo las universidades de Norteamérica (enfocado en Estados Unidos) y Sudamérica difieren en estas implementaciones.Universidad de Lima2017-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/177210.26439/interfases2017.n10.1772Interfases; No. 010 (2017); 123-134Interfases; Núm. 010 (2017); 123-134Interfases; n. 010 (2017); 123-1341993-491210.26439/interfases2017.n10reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772/1825Derechos de autor 2018 Interfasesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17722023-07-24T13:32:20Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
A review of University Education in North and South America Una revisión de la educación universitaria en Norte y Sur América |
title |
A review of University Education in North and South America |
spellingShingle |
A review of University Education in North and South America Dorin, Michael university education university research educación universitaria investigación en universidades |
title_short |
A review of University Education in North and South America |
title_full |
A review of University Education in North and South America |
title_fullStr |
A review of University Education in North and South America |
title_full_unstemmed |
A review of University Education in North and South America |
title_sort |
A review of University Education in North and South America |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Dorin, Michael Machuca-De-Pina, Juan Manuel |
author |
Dorin, Michael |
author_facet |
Dorin, Michael Machuca-De-Pina, Juan Manuel |
author_role |
author |
author2 |
Machuca-De-Pina, Juan Manuel |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
university education university research educación universitaria investigación en universidades |
topic |
university education university research educación universitaria investigación en universidades |
description |
North America and South America have a large number of universities, and each university has its owns functions and missions. It has been 18 years since the World Conference on Higher Education (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization - UNESCO, 1998). At that conference, UNESCO analyzed the situation of higher education and stated changes that needed to be made in the university sphere of the 21st century. Examples of these changes include calls for better access to education; a greater variety of teaching styles; and more research and exchange of researches’ results. This document focuses on the details and realities of these changes. This publication also examines how universities in the North (focus in the United States) and South America differ in these implementations. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-18 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772 10.26439/interfases2017.n10.1772 |
url |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772 |
identifier_str_mv |
10.26439/interfases2017.n10.1772 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772/1825 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Interfases info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Interfases |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
dc.source.none.fl_str_mv |
Interfases; No. 010 (2017); 123-134 Interfases; Núm. 010 (2017); 123-134 Interfases; n. 010 (2017); 123-134 1993-4912 10.26439/interfases2017.n10 reponame:Revistas - Universidad de Lima instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
instname_str |
Universidad de Lima |
instacron_str |
ULIMA |
institution |
ULIMA |
reponame_str |
Revistas - Universidad de Lima |
collection |
Revistas - Universidad de Lima |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846157624165269504 |
score |
13.904366 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).