A review of University Education in North and South America

Descripción del Articulo

North America and South America have a large number of universities, and each university has its owns functions and missions. It has been 18 years since the World Conference on Higher Education (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization - UNESCO, 1998). At that conference, UNE...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Dorin, Michael, Machuca-De-Pina, Juan Manuel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1772
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:university education
university research
educación universitaria
investigación en universidades
id REVULIMA_f5aaa1562fcd1c9c200d1e7af758b74f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1772
network_acronym_str REVULIMA
network_name_str Revistas - Universidad de Lima
repository_id_str
spelling A review of University Education in North and South AmericaUna revisión de la educación universitaria en Norte y Sur AméricaDorin, MichaelMachuca-De-Pina, Juan Manueluniversity educationuniversity researcheducación universitariainvestigación en universidadesNorth America and South America have a large number of universities, and each university has its owns functions and missions. It has been 18 years since the World Conference on Higher Education (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization - UNESCO, 1998). At that conference, UNESCO analyzed the situation of higher education and stated changes that needed to be made in the university sphere of the 21st century. Examples of these changes include calls for better access to education; a greater variety of teaching styles; and more research and exchange of researches’ results. This document focuses on the details and realities of these changes. This publication also examines how universities in the North (focus in the United States) and South America differ in these implementations.Norteamérica y Sudamérica tienen un gran número de universidades, y de universidad a universidad existe una amplia variedad de funciones y misiones. Han transcurrido 18 años desde la Conferencia Mundial sobre la Educación Superior (Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura - Unesco, 1998). En esa conferencia, la Unesco analizó la situación de la educación superior y declaró la necesidad de los cambios que debían realizarse en el ámbito universitario del siglo xxi. Ejemplos de estos cambios incluyen las llamadas a un mejor acceso a la educación, a una mayor variedad de estilos de enseñanza, y más investigacióne intercambio de hallazgos. El presente documento se enfoca en los detalles y realidades de estos cambios; también incluye el examen de cómo las universidades de Norteamérica (enfocado en Estados Unidos) y Sudamérica difieren en estas implementaciones.Universidad de Lima2017-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/177210.26439/interfases2017.n10.1772Interfases; No. 010 (2017); 123-134Interfases; Núm. 010 (2017); 123-134Interfases; n. 010 (2017); 123-1341993-491210.26439/interfases2017.n10reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772/1825Derechos de autor 2018 Interfasesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17722023-07-24T13:32:20Z
dc.title.none.fl_str_mv A review of University Education in North and South America
Una revisión de la educación universitaria en Norte y Sur América
title A review of University Education in North and South America
spellingShingle A review of University Education in North and South America
Dorin, Michael
university education
university research
educación universitaria
investigación en universidades
title_short A review of University Education in North and South America
title_full A review of University Education in North and South America
title_fullStr A review of University Education in North and South America
title_full_unstemmed A review of University Education in North and South America
title_sort A review of University Education in North and South America
dc.creator.none.fl_str_mv Dorin, Michael
Machuca-De-Pina, Juan Manuel
author Dorin, Michael
author_facet Dorin, Michael
Machuca-De-Pina, Juan Manuel
author_role author
author2 Machuca-De-Pina, Juan Manuel
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv university education
university research
educación universitaria
investigación en universidades
topic university education
university research
educación universitaria
investigación en universidades
description North America and South America have a large number of universities, and each university has its owns functions and missions. It has been 18 years since the World Conference on Higher Education (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization - UNESCO, 1998). At that conference, UNESCO analyzed the situation of higher education and stated changes that needed to be made in the university sphere of the 21st century. Examples of these changes include calls for better access to education; a greater variety of teaching styles; and more research and exchange of researches’ results. This document focuses on the details and realities of these changes. This publication also examines how universities in the North (focus in the United States) and South America differ in these implementations.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-18
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772
10.26439/interfases2017.n10.1772
url https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772
identifier_str_mv 10.26439/interfases2017.n10.1772
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1772/1825
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Interfases
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Interfases
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
dc.source.none.fl_str_mv Interfases; No. 010 (2017); 123-134
Interfases; Núm. 010 (2017); 123-134
Interfases; n. 010 (2017); 123-134
1993-4912
10.26439/interfases2017.n10
reponame:Revistas - Universidad de Lima
instname:Universidad de Lima
instacron:ULIMA
instname_str Universidad de Lima
instacron_str ULIMA
institution ULIMA
reponame_str Revistas - Universidad de Lima
collection Revistas - Universidad de Lima
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846157624165269504
score 13.904366
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).