Studying the development of young children from two domains: action and symbolic understanding

Descripción del Articulo

This paper aims to illustrate a novel approach to the study of cognitive development by researching two domains of knowledge that have remained separated: action understanding and symbolic understanding of images. First, we show recent research on young children’s action understanding through live a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Jauck, Eva, Peralta, Olga Alicia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/4081
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/4081
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:domains of knowledge
symbolic
dominio de conocimiento
comprensión simbólica
comprensión de acciones
Descripción
Sumario:This paper aims to illustrate a novel approach to the study of cognitive development by researching two domains of knowledge that have remained separated: action understanding and symbolic understanding of images. First, we show recent research on young children’s action understanding through live actions and actions in images. Then, we address young children’s early symbolic understanding of images in general and digital images displayed in a tablet. Finally, we present some studies that have linked both paths by analyzing the symbolic understanding of images that represent real actions in children aged 2 or older.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).