Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre

Descripción del Articulo

Levels of music performance anxiety (MPA) were compared in a sample of 455 Peruvian music students according to gender (males=337; females=113; missing=5), musical institution (two private and one state) and musical genre. Only gender showed an effect on MPA scores, picturing higher scores for the f...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Chang-Arana, Álvaro-Mario
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/978
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:music performance anxiety
gender
educational institution
musical genre
ansiedad ante el desempeño musical
género
institución educativa
género musical
id REVULIMA_c5997f48c68733684f2af30bf107e0bf
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/978
network_acronym_str REVULIMA
network_name_str Revistas - Universidad de Lima
repository_id_str
spelling Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical GenreAnsiedad ante el desempeño musical en estudiantes de música peruanos: diferencias de acuerdo con el género, la institución educativa y el género musicalChang-Arana, Álvaro-Mariomusic performance anxietygendereducational institutionmusical genreansiedad ante el desempeño musicalgéneroinstitución educativagénero musicalLevels of music performance anxiety (MPA) were compared in a sample of 455 Peruvian music students according to gender (males=337; females=113; missing=5), musical institution (two private and one state) and musical genre. Only gender showed an effect on MPA scores, picturing higher scores for the female group, although cultural variables could account for this difference. There were no effects of educational institution or musical genre as determined on MPA scores.Se compararon los niveles de ansiedad ante el desempeño musical (ADM) en una muestra de 455 estudiantes de música peruanos de acuerdo con el género (hombres = 337, mujeres = 113, perdidos = 5), la institución educativa (dos privadas y una estatal) y el género musical de especialidad. Solo el género tuvo un efecto en los puntajes de ADM, que mostró mayores niveles en el grupo de mujeres, aunque diversas variables culturales podrían dar cuenta de esta diferencia. No hubo efectos por la institución educativa o el género musical de especialidad en los puntajes de ADM.  Universidad de Lima2016-02-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/97810.26439/persona2016.n019.978Persona; No. 019 (2016); 167-177Persona; Núm. 019 (2016); 167-177Persona; n. 019 (2016); 167-1772309-90621560-613910.26439/persona2016.n019reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978/939info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9782024-10-28T19:14:09Z
dc.title.none.fl_str_mv Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre
Ansiedad ante el desempeño musical en estudiantes de música peruanos: diferencias de acuerdo con el género, la institución educativa y el género musical
title Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre
spellingShingle Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre
Chang-Arana, Álvaro-Mario
music performance anxiety
gender
educational institution
musical genre
ansiedad ante el desempeño musical
género
institución educativa
género musical
title_short Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre
title_full Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre
title_fullStr Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre
title_full_unstemmed Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre
title_sort Music Performance Anxiety in Peruvian Music Students: Differences According to Gender, Educational Institution and Musical Genre
dc.creator.none.fl_str_mv Chang-Arana, Álvaro-Mario
author Chang-Arana, Álvaro-Mario
author_facet Chang-Arana, Álvaro-Mario
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv music performance anxiety
gender
educational institution
musical genre
ansiedad ante el desempeño musical
género
institución educativa
género musical
topic music performance anxiety
gender
educational institution
musical genre
ansiedad ante el desempeño musical
género
institución educativa
género musical
description Levels of music performance anxiety (MPA) were compared in a sample of 455 Peruvian music students according to gender (males=337; females=113; missing=5), musical institution (two private and one state) and musical genre. Only gender showed an effect on MPA scores, picturing higher scores for the female group, although cultural variables could account for this difference. There were no effects of educational institution or musical genre as determined on MPA scores.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-02-17
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978
10.26439/persona2016.n019.978
url https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978
identifier_str_mv 10.26439/persona2016.n019.978
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/978/939
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
dc.source.none.fl_str_mv Persona; No. 019 (2016); 167-177
Persona; Núm. 019 (2016); 167-177
Persona; n. 019 (2016); 167-177
2309-9062
1560-6139
10.26439/persona2016.n019
reponame:Revistas - Universidad de Lima
instname:Universidad de Lima
instacron:ULIMA
instname_str Universidad de Lima
instacron_str ULIMA
institution ULIMA
reponame_str Revistas - Universidad de Lima
collection Revistas - Universidad de Lima
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846791806544510976
score 13.905282
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).