Sales Analysis using Complex Networks: Communities and Centrality of Items

Descripción del Articulo

DOI: https://doi.org/10.26439/ing.ind2020.n038.4820 Sales in the cell phone and accessories area of a department store are analyzed with a complex network approach. Using measures of centrality and item grouping (communities), purchase ordering is shown, and the importance of each product is quantif...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Hernández-González, Salvador, Hernández-Torres, José Eduardo, Hernández-Ripalda, Manuel Darío
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/4775
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/4775
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Market basket analysis
Complex networks
Cell phones
Sales
Análisis de la cesta de la compra
Redes complejas
Teléfonos celulares
Ventas
Descripción
Sumario:DOI: https://doi.org/10.26439/ing.ind2020.n038.4820 Sales in the cell phone and accessories area of a department store are analyzed with a complex network approach. Using measures of centrality and item grouping (communities), purchase ordering is shown, and the importance of each product is quantified. Sales are ordered by forming ‘communities’ around the cell phone chips. Based on the results, it can be concluded that cell phones are the most significant items of each community.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).