Influency factors in mathematical performance of first-year college students
Descripción del Articulo
First year college students were assessed in three areas of mathematical competence: logical operational schemes, algorithmic and circle abilities and reading ability of mathematical problems. Group factors were analyzed and a profile developed between achievers and underachievers. Three needs commo...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2000 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/804 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/804 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | operational schemes algorithmic abilities concrete logical reasoning mathematical thinking esquemas operatorios habilidades algorítmicas razonamiento lógico-concreto pensamiento matemático |
Sumario: | First year college students were assessed in three areas of mathematical competence: logical operational schemes, algorithmic and circle abilities and reading ability of mathematical problems. Group factors were analyzed and a profile developed between achievers and underachievers. Three needs common to both groups were identified: in formal logical operations, probabilistic, combining and distributive weaknesses; in calculus, weak metacognition due to poor anticipatory estimations, and in the reading of problems, difficulty finding the relevant statements. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).