Learning perspectives on anxiety disorders
Descripción del Articulo
From a moderate “nurture” standpoint, the authors propose the application of the psychology of learning to the theory and practice of anxiety disorders. The concepts of learning are analyzed through three learning paradigms: exposure to a stimulus, relationship between stimuli, and relationship betw...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2000 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/806 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/806 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | anxiety disorders classic conditioning operant conditioning associativeness desórdenes de ansiedad condicionamiento clásico condicionamiento operante asociatividad |
Sumario: | From a moderate “nurture” standpoint, the authors propose the application of the psychology of learning to the theory and practice of anxiety disorders. The concepts of learning are analyzed through three learning paradigms: exposure to a stimulus, relationship between stimuli, and relationship between behavior and consequences. These paradigms are then related to anxiety. Based on preview and their own research, they defend an explanation of the origin and treatment grounded on a contemporary version of the associative viewpoint on anxiety disorders. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).