Mapping Gender Educational Policies in STEM Areas in the Context of the New Brazilian High School Education

Descripción del Articulo

This text presents an ongoing research that relates the policy mapping activity aimed at promoting gender-related issues in STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) conducted by the ELLAS research network (Equality in Leadership for Latin American STEM) to the Brazilian New High Scho...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Lima, Waleska Gonçalves de, Maciel, Cristiano, Casagrande, Ana Lara
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6608
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/6608
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:STEM
equality
gender
educational policies
high school
equidad
género
políticas educativas
educación secundaria
equidade
gênero
políticas educacionais
ensino médio
Descripción
Sumario:This text presents an ongoing research that relates the policy mapping activity aimed at promoting gender-related issues in STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) conducted by the ELLAS research network (Equality in Leadership for Latin American STEM) to the Brazilian New High School policy. Through document analysis related to the policy, it is possible to identify indications of the gender demand in STEM within the national policy, stemming from the loan agreement with the World Bank.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).