YouTube and New Visual Conventions Based on Editing
Descripción del Articulo
This work analyzes the new visual conventions on YouTube used by content creators with the aim of determining the editing techniques and resources they employ and comparing their techniques with the conventional rules of film editing. The initial hypothesis is that YouTubers have departed from the r...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/3432 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/3432 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Montaje YouTube influencers posproducción redes sociales film editing post-production social networks |
id |
REVUDEP_bc59db039b07426ec19d9dffe9b734c8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/3432 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
YouTube and New Visual Conventions Based on EditingYoutube y los nuevos convencionalismos visuales en base al montaje Martorell, SandraPalestino Infante, Melissa MontajeYouTubeinfluencersposproducciónredes socialesfilm editingYouTubeinfluencerspost-productionsocial networksThis work analyzes the new visual conventions on YouTube used by content creators with the aim of determining the editing techniques and resources they employ and comparing their techniques with the conventional rules of film editing. The initial hypothesis is that YouTubers have departed from the rules of classical film editing and have created their own editing code on YouTube. To study and demonstrate this phenomenon, the testimonies and videos of various lifestyle-themed content creators on YouTube are taken as the subject of analysis. The results conclude that the new creators of digital audiovisual content have developed their own editing approaches inspired by the emerging audiovisual trends of social media.Este trabajo analiza los nuevos convencionalismos visuales en YouTube utilizados por creadores de contenido, con el objetivo de determinar las técnicas de montaje y los recursos que utilizan, y comparar sus técnicas con las reglas convencionales de montaje cinematográfico. La hipótesis de partida es que los youtubers han roto con las normas del montaje clásico del cine y han creado un propio código de montaje en YouTube. Para estudiar y demostrar este fenómeno, se toman como objeto de estudio los testimonios y vídeos de diferentes creadores de contenido en YouTube de temática lifestyle. Los resultados concluyen que los nuevos creadores de contenido audiovisual digital han desarrollado sus propias propuestas de montaje inspirándose en las nuevas tendencias audiovisuales de las redes sociales. Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2024-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/xmlapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/343210.26441/RC23.1-2024-3432Revista de Comunicación; Vol. 23 No. 1 (2024); 315-330Revista de Comunicación; Vol. 23 Núm. 1 (2024); 315-3302227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/3432/2831https://revistadecomunicacion.com/article/view/3432/2783Derechos de autor 2024 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/34322024-07-27T16:27:25Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
YouTube and New Visual Conventions Based on Editing Youtube y los nuevos convencionalismos visuales en base al montaje |
title |
YouTube and New Visual Conventions Based on Editing |
spellingShingle |
YouTube and New Visual Conventions Based on Editing Martorell, Sandra Montaje YouTube influencers posproducción redes sociales film editing YouTube influencers post-production social networks |
title_short |
YouTube and New Visual Conventions Based on Editing |
title_full |
YouTube and New Visual Conventions Based on Editing |
title_fullStr |
YouTube and New Visual Conventions Based on Editing |
title_full_unstemmed |
YouTube and New Visual Conventions Based on Editing |
title_sort |
YouTube and New Visual Conventions Based on Editing |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Martorell, Sandra Palestino Infante, Melissa |
author |
Martorell, Sandra |
author_facet |
Martorell, Sandra Palestino Infante, Melissa |
author_role |
author |
author2 |
Palestino Infante, Melissa |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Montaje YouTube influencers posproducción redes sociales film editing YouTube influencers post-production social networks |
topic |
Montaje YouTube influencers posproducción redes sociales film editing YouTube influencers post-production social networks |
description |
This work analyzes the new visual conventions on YouTube used by content creators with the aim of determining the editing techniques and resources they employ and comparing their techniques with the conventional rules of film editing. The initial hypothesis is that YouTubers have departed from the rules of classical film editing and have created their own editing code on YouTube. To study and demonstrate this phenomenon, the testimonies and videos of various lifestyle-themed content creators on YouTube are taken as the subject of analysis. The results conclude that the new creators of digital audiovisual content have developed their own editing approaches inspired by the emerging audiovisual trends of social media. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-03-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/3432 10.26441/RC23.1-2024-3432 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/3432 |
identifier_str_mv |
10.26441/RC23.1-2024-3432 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/3432/2831 https://revistadecomunicacion.com/article/view/3432/2783 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2024 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2024 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/xml application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 23 No. 1 (2024); 315-330 Revista de Comunicación; Vol. 23 Núm. 1 (2024); 315-330 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1807203142236897280 |
score |
13.7211075 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).