The Fundamentals of Institutional Communications: an historical and conceptualapproach of the profession

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The following paper presents an historical approach of the Corporate Communications origins, to develop perspectives on their roles in the organization, strengths, weaknesses and, above all, to fully understand the role and place of its social purpose.To this end, the focus is on the concept study o...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rodrich Portugal, Rolando
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2763
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2763
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comunicación Institucional
Historia
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Institutional Communication
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spelling The Fundamentals of Institutional Communications: an historical and conceptualapproach of the professionFundamentos de la Comunicación Institucional: una aproximación histórica y conceptual de la profesiónRodrich Portugal, Rolando Comunicación InstitucionalHistoriaRelaciones PúblicasMarketingPublicidadInstitutional CommunicationHistoryPublic RelationsMarketingAdvertisingThe following paper presents an historical approach of the Corporate Communications origins, to develop perspectives on their roles in the organization, strengths, weaknesses and, above all, to fully understand the role and place of its social purpose.To this end, the focus is on the concept study of the Corporate Communication. The knowledge and academic research on the discipline is also a reflection of a profession enhanced by the diversity of management areas and encouraging their continued development and innovation, generating that professionals need to keep up, know what happens in other markets and countries, and study the main theoretical advances that offer perspectives and promote quality.El siguiente artículo presenta una aproximación histórica de la Comunicación Institucional, con el fin de desarrollar perspectivas sobre sus funciones en la organización, puntos fuertes, débiles y, sobre todo, para comprender plenamente el lugar de su función y finalidad social. A tal fin, se presta atención al estudio conceptual de la Comunicación Institucional. El conocimiento y la investigación académica sobre esta disciplina es tambiénreflejo de una profesión reforzada por la diversidad de ámbitos de gestión que fomenta y su permanente desarrollo e innovación, generando que los profesionales necesiten estar al día, conocer qué sucede en otros mercados y países, y estudiar los principales avances teóricos que ofrecen perspectivas y promueven la calidad.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2763Revista de Comunicación; Vol. 11 No. 1 (2012); 212-234Revista de Comunicación; Vol. 11 Núm. 1 (2012); 212-2342227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2763/2284Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27632022-05-28T01:18:55Z
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