Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19
Descripción del Articulo
The Covid-19 pandemic has transformed accounting education, propelling the migration towards educational technologies. This bibliometric study aims to analyze the scientific literature on accounting education in the context of the pandemic, revealing emerging trends and challenges. Widespread adopti...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad César Vallejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2702 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2702 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educación contable aprendizaje en línea pandemia de la Covid - 19 tecnología educativa análisis bibliométrico Accounting education online learning covid-19 pandemic educational technology bibliometric analysis |
| id |
REVUCV_ec86e39cb15d1ff9725068e40a47ec7d |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2702 |
| network_acronym_str |
REVUCV |
| network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19Educación contable en la pandemia: Un análisis bibliométrico del impacto de la Covid-19Palomino-Flores, Ruth InésPalomino Flores, Javier ValentinoEducación contableaprendizaje en líneapandemia de la Covid - 19tecnología educativaanálisis bibliométricoAccounting educationonline learningcovid-19 pandemiceducational technologybibliometric analysisThe Covid-19 pandemic has transformed accounting education, propelling the migration towards educational technologies. This bibliometric study aims to analyze the scientific literature on accounting education in the context of the pandemic, revealing emerging trends and challenges. Widespread adoption of online teaching methods and the use of tools such as accounting simulations and video conferencing to enhance interactivity and the authenticity of learning are highlighted. However, concerns persist regarding the authenticity of online assessments and psychosocial challenges such as digital fatigue and isolation. Flexibility and innovation have become paramount, enabling adaptation to changing circumstances and addressing the emotional and social needs of students. This study underscores the need for future research to delve deeper into effective pedagogical strategies, impactful educational technologies, and student well-being support measures.La pandemia de la Covid-19 ha transformado la educación contable, impulsando la migración hacia tecnologías educativas. Este estudio bibliométrico tiene como objetivo analizar la literatura científica sobre la educación contable en el contexto de la pandemia, revelando tendencias y desafíos emergentes. Se destaca la adopción generalizada de métodos de enseñanza en línea y el uso de herramientas como simulaciones contables y videoconferencias para mejorar la interactividad y la autenticidad del aprendizaje. Sin embargo, persisten preocupaciones sobre la autenticidad de las evaluaciones en línea y los desafíos psicosociales, como la fatiga digital y el aislamiento. La flexibilidad y la innovación se han vuelto fundamentales, permitiendo la adaptación a las cambiantes circunstancias y abordando las necesidades emocionales y sociales de los estudiantes. Este estudio subraya la necesidad de investigaciones futuras para profundizar en estrategias pedagógicas efectivas, tecnologías educativas impactantes y medidas de apoyo al bienestar estudiantil.Universidad César Vallejo2023-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/270210.18050/eduser.v10n2a6REVISTA EDUSER; Vol. 10 Núm. 2 (2023): Julio-Diciembre; 61-712412-276910.18050/eduser.v10n2reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2702/2187Derechos de autor 2024 Ruth Inés Palomino-Flores, Javier Valentino Palomino Floreshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/27022024-02-10T16:52:40Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19 Educación contable en la pandemia: Un análisis bibliométrico del impacto de la Covid-19 |
| title |
Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19 |
| spellingShingle |
Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19 Palomino-Flores, Ruth Inés Educación contable aprendizaje en línea pandemia de la Covid - 19 tecnología educativa análisis bibliométrico Accounting education online learning covid-19 pandemic educational technology bibliometric analysis |
| title_short |
Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19 |
| title_full |
Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19 |
| title_fullStr |
Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19 |
| title_full_unstemmed |
Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19 |
| title_sort |
Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19 |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Palomino-Flores, Ruth Inés Palomino Flores, Javier Valentino |
| author |
Palomino-Flores, Ruth Inés |
| author_facet |
Palomino-Flores, Ruth Inés Palomino Flores, Javier Valentino |
| author_role |
author |
| author2 |
Palomino Flores, Javier Valentino |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación contable aprendizaje en línea pandemia de la Covid - 19 tecnología educativa análisis bibliométrico Accounting education online learning covid-19 pandemic educational technology bibliometric analysis |
| topic |
Educación contable aprendizaje en línea pandemia de la Covid - 19 tecnología educativa análisis bibliométrico Accounting education online learning covid-19 pandemic educational technology bibliometric analysis |
| description |
The Covid-19 pandemic has transformed accounting education, propelling the migration towards educational technologies. This bibliometric study aims to analyze the scientific literature on accounting education in the context of the pandemic, revealing emerging trends and challenges. Widespread adoption of online teaching methods and the use of tools such as accounting simulations and video conferencing to enhance interactivity and the authenticity of learning are highlighted. However, concerns persist regarding the authenticity of online assessments and psychosocial challenges such as digital fatigue and isolation. Flexibility and innovation have become paramount, enabling adaptation to changing circumstances and addressing the emotional and social needs of students. This study underscores the need for future research to delve deeper into effective pedagogical strategies, impactful educational technologies, and student well-being support measures. |
| publishDate |
2023 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2702 10.18050/eduser.v10n2a6 |
| url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2702 |
| identifier_str_mv |
10.18050/eduser.v10n2a6 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2702/2187 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2024 Ruth Inés Palomino-Flores, Javier Valentino Palomino Flores https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2024 Ruth Inés Palomino-Flores, Javier Valentino Palomino Flores https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo |
| dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA EDUSER; Vol. 10 Núm. 2 (2023): Julio-Diciembre; 61-71 2412-2769 10.18050/eduser.v10n2 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
| instname_str |
Universidad César Vallejo |
| instacron_str |
UCV |
| institution |
UCV |
| reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846879904735428608 |
| score |
12.646191 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).