Accounting education in the pandemic: A bibliometric analysis of the impact of Covid-19
Descripción del Articulo
The Covid-19 pandemic has transformed accounting education, propelling the migration towards educational technologies. This bibliometric study aims to analyze the scientific literature on accounting education in the context of the pandemic, revealing emerging trends and challenges. Widespread adopti...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad César Vallejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2702 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2702 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educación contable aprendizaje en línea pandemia de la Covid - 19 tecnología educativa análisis bibliométrico Accounting education online learning covid-19 pandemic educational technology bibliometric analysis |
| Sumario: | The Covid-19 pandemic has transformed accounting education, propelling the migration towards educational technologies. This bibliometric study aims to analyze the scientific literature on accounting education in the context of the pandemic, revealing emerging trends and challenges. Widespread adoption of online teaching methods and the use of tools such as accounting simulations and video conferencing to enhance interactivity and the authenticity of learning are highlighted. However, concerns persist regarding the authenticity of online assessments and psychosocial challenges such as digital fatigue and isolation. Flexibility and innovation have become paramount, enabling adaptation to changing circumstances and addressing the emotional and social needs of students. This study underscores the need for future research to delve deeper into effective pedagogical strategies, impactful educational technologies, and student well-being support measures. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).