The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary
Descripción del Articulo
This paper describes the process and results of the research about oral expression level through a roleplay activities program for the first grade primary students from school No. 10003 Campodónico – Chiclayo. The program involves the implementation of 20 learning sessions for increasing the level o...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2015 |
| Institución: | Universidad César Vallejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/731 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Juegos dramáticos Oralidad Role-plays Expression |
| id |
REVUCV_bc1dfb884f67d3cfd709eeb172789460 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/731 |
| network_acronym_str |
REVUCV |
| network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository_id_str |
|
| spelling |
The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primaryLos juegos dramáticos para el desarrollo de la oralidad en escolares de primer grado de educación primariaLaines Ochoa, Cynthia NatalyJuegos dramáticosOralidadRole-playsExpressionThis paper describes the process and results of the research about oral expression level through a roleplay activities program for the first grade primary students from school No. 10003 Campodónico – Chiclayo. The program involves the implementation of 20 learning sessions for increasing the level of oral comprehension and oral expression capacities. The influence of the role-play activities was determined. A diagnostic study was made and the instrument was a rating scale in its version of pre-test. It showed a deficit on the role-plays being the lower and middle level as the most representative. The application of the twenty learning sessions and the use of the rating scale version of Post Test showed that the students were placed in the high and middle level; verifying the accuracy and relevance of roleplay strategy in the process of school learning.El presente trabajo describe el proceso y los resultados de la investigación sobre el Nivel de Oralidad mediante un programa de Juegos Dramáticos a estudiantes de Primer Grado de Educación Básica Regular de la Institución Educativa Nº 10003 Campodónico de la ciudad de Chiclayo, dicho programa consiste enla aplicación de 20 sesiones de aprendizaje para elevar el nivel de oralidad de comprensión y expresión oral. Se determinó la influencia de los juegos dramáticos, para ello se realizó de un estudio diagnóstico cuyo instrumento utilizado fue una Escala de Valoración en su versión de Pre Test, la cual evidenció un cierto déficit en la oralidad de los niños siendo el nivel medio y bajo los más representativos. Con la aplicación en sesiones de aprendizaje, y la utilización de la Escala de Valoración en la versión de Post Test se obtuvo resultados en el nivel alto y medio; verificándose la veracidad y pertinencia de los juegos dramáticos en el proceso de aprendizaje escolar.Universidad Cesar Vallejo2015-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731UCV Hacer; Vol. 4 No. 2 (2015): July - December; 62-69UCV Hacer; Vol. 4 Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 62-692414-86952305-8552reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731/704Derechos de autor 2015 UCV Hacerhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/7312021-09-29T21:48:02Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary Los juegos dramáticos para el desarrollo de la oralidad en escolares de primer grado de educación primaria |
| title |
The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary |
| spellingShingle |
The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary Laines Ochoa, Cynthia Nataly Juegos dramáticos Oralidad Role-plays Expression |
| title_short |
The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary |
| title_full |
The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary |
| title_fullStr |
The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary |
| title_full_unstemmed |
The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary |
| title_sort |
The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Laines Ochoa, Cynthia Nataly |
| author |
Laines Ochoa, Cynthia Nataly |
| author_facet |
Laines Ochoa, Cynthia Nataly |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Juegos dramáticos Oralidad Role-plays Expression |
| topic |
Juegos dramáticos Oralidad Role-plays Expression |
| description |
This paper describes the process and results of the research about oral expression level through a roleplay activities program for the first grade primary students from school No. 10003 Campodónico – Chiclayo. The program involves the implementation of 20 learning sessions for increasing the level of oral comprehension and oral expression capacities. The influence of the role-play activities was determined. A diagnostic study was made and the instrument was a rating scale in its version of pre-test. It showed a deficit on the role-plays being the lower and middle level as the most representative. The application of the twenty learning sessions and the use of the rating scale version of Post Test showed that the students were placed in the high and middle level; verifying the accuracy and relevance of roleplay strategy in the process of school learning. |
| publishDate |
2015 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731 |
| url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731/704 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2015 UCV Hacer https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2015 UCV Hacer https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
| dc.source.none.fl_str_mv |
UCV Hacer; Vol. 4 No. 2 (2015): July - December; 62-69 UCV Hacer; Vol. 4 Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 62-69 2414-8695 2305-8552 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
| instname_str |
Universidad César Vallejo |
| instacron_str |
UCV |
| institution |
UCV |
| reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1849416620618809344 |
| score |
13.034025 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).