The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary

Descripción del Articulo

This paper describes the process and results of the research about oral expression level through a roleplay activities program for the first grade primary students from school No. 10003 Campodónico – Chiclayo. The program involves the implementation of 20 learning sessions for increasing the level o...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Laines Ochoa, Cynthia Nataly
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/731
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Juegos dramáticos
Oralidad
Role-plays
Expression
id REVUCV_bc1dfb884f67d3cfd709eeb172789460
oai_identifier_str oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/731
network_acronym_str REVUCV
network_name_str Revistas - Universidad César Vallejo
repository_id_str
spelling The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primaryLos juegos dramáticos para el desarrollo de la oralidad en escolares de primer grado de educación primariaLaines Ochoa, Cynthia NatalyJuegos dramáticosOralidadRole-playsExpressionThis paper describes the process and results of the research about oral expression level through a roleplay activities program for the first grade primary students from school No. 10003 Campodónico – Chiclayo. The program involves the implementation of 20 learning sessions for increasing the level of oral comprehension and oral expression capacities. The influence of the role-play activities was determined. A diagnostic study was made and the instrument was a rating scale in its version of pre-test. It showed a deficit on the role-plays being the lower and middle level as the most representative. The application of the twenty learning sessions and the use of the rating scale version of Post Test showed that the students were placed in the high and middle level; verifying the accuracy and relevance of roleplay strategy in the process of school learning.El presente trabajo describe el proceso y los resultados de la investigación sobre el Nivel de Oralidad mediante un programa de Juegos Dramáticos a estudiantes de Primer Grado de Educación Básica Regular de la Institución Educativa Nº 10003 Campodónico de la ciudad de Chiclayo, dicho programa consiste enla aplicación de 20 sesiones de aprendizaje para elevar el nivel de oralidad de comprensión y expresión oral. Se determinó la influencia de los juegos dramáticos, para ello se realizó de un estudio diagnóstico cuyo instrumento utilizado fue una Escala de Valoración en su versión de Pre Test, la cual evidenció un cierto déficit en la oralidad de los niños siendo el nivel medio y bajo los más representativos. Con la aplicación en sesiones de aprendizaje, y la utilización de la Escala de Valoración en la versión de Post Test se obtuvo resultados en el nivel alto y medio; verificándose la veracidad y pertinencia de los juegos dramáticos en el proceso de aprendizaje escolar.Universidad Cesar Vallejo2015-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731UCV Hacer; Vol. 4 No. 2 (2015): July - December; 62-69UCV Hacer; Vol. 4 Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 62-692414-86952305-8552reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731/704Derechos de autor 2015 UCV Hacerhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/7312021-09-29T21:48:02Z
dc.title.none.fl_str_mv The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary
Los juegos dramáticos para el desarrollo de la oralidad en escolares de primer grado de educación primaria
title The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary
spellingShingle The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary
Laines Ochoa, Cynthia Nataly
Juegos dramáticos
Oralidad
Role-plays
Expression
title_short The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary
title_full The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary
title_fullStr The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary
title_full_unstemmed The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary
title_sort The role-plays for the development of oral expression skills in students of the first degree primary
dc.creator.none.fl_str_mv Laines Ochoa, Cynthia Nataly
author Laines Ochoa, Cynthia Nataly
author_facet Laines Ochoa, Cynthia Nataly
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Juegos dramáticos
Oralidad
Role-plays
Expression
topic Juegos dramáticos
Oralidad
Role-plays
Expression
description This paper describes the process and results of the research about oral expression level through a roleplay activities program for the first grade primary students from school No. 10003 Campodónico – Chiclayo. The program involves the implementation of 20 learning sessions for increasing the level of oral comprehension and oral expression capacities. The influence of the role-play activities was determined. A diagnostic study was made and the instrument was a rating scale in its version of pre-test. It showed a deficit on the role-plays being the lower and middle level as the most representative. The application of the twenty learning sessions and the use of the rating scale version of Post Test showed that the students were placed in the high and middle level; verifying the accuracy and relevance of roleplay strategy in the process of school learning.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/731/704
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2015 UCV Hacer
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2015 UCV Hacer
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
dc.source.none.fl_str_mv UCV Hacer; Vol. 4 No. 2 (2015): July - December; 62-69
UCV Hacer; Vol. 4 Núm. 2 (2015): Julio - Diciembre; 62-69
2414-8695
2305-8552
reponame:Revistas - Universidad César Vallejo
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
reponame_str Revistas - Universidad César Vallejo
collection Revistas - Universidad César Vallejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1849416620618809344
score 13.034025
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).