The complex approach of Gamification Strategies in Higher Education
Descripción del Articulo
The objective is to present a theoretical summary of gamification strategies in Higher Education and its relationship with complex thinking. The methodology used is a documentary bibliographic review that comprised four phases: Approach of the research questions, search for information. Information...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/1416 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/1416 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Juegos Aprendizaje Pensamiento Complejo Motivación Games Learning Complex Thinking Motivation |
Sumario: | The objective is to present a theoretical summary of gamification strategies in Higher Education and its relationship with complex thinking. The methodology used is a documentary bibliographic review that comprised four phases: Approach of the research questions, search for information. Information organization and information selection criteria, based on a review of the literature in Scielo, Doaj, Latindex, Redalyc and Google Academic. It delves into game-based learning, serious games, and gamification. The importance of the game in the learning process and the impact of the application of gamification in teaching are studied. Finally, an analysis of the literature on gamification is carried out, complex principles, its relationship with gamification and characteristics of complexity. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).