Social anxiety in preadolescents: Intervention program
Descripción del Articulo
The objective of this study was to evaluate Social Anxiety in preadolescents of an educational establishment in the Province of San Luis, Argentina, and then intervene through a workshop through three stages: Pre-Intervention, Post-Intervention and Follow-up. The Horse Social Anxiety Questionnaire,...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/180 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | ansiedad social preadolescentes intervención social anxiety preadolescents intervention |
id |
REVUCV_26a0f5df8d238577a4096eaef40e6db3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/180 |
network_acronym_str |
REVUCV |
network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository_id_str |
|
spelling |
Social anxiety in preadolescents: Intervention programAnsiedad social en preadolescentes: programa de intervenciónRobles Ridi, PamelaTapia, María LourdesCorreché, María Susanaansiedad socialpreadolescentesintervenciónsocial anxietypreadolescentsinterventionThe objective of this study was to evaluate Social Anxiety in preadolescents of an educational establishment in the Province of San Luis, Argentina, and then intervene through a workshop through three stages: Pre-Intervention, Post-Intervention and Follow-up. The Horse Social Anxiety Questionnaire, Arias Salazar, Irurtia and Ollendick (CASO-N24, 2012) was administered. The sample consisted of 13 preadolescents, of both sexes, whose ages were between 10 and 11 years. The analysis was carried out by means of a longitudinal study of repeated measures. The results show significant differences after the intervention performed. This indicates effectiveness in the intervention carried out, favoring the reduction of Social Anxiety in an evolutionary stage of great vulnerability.El presente trabajo tuvo como objetivo evaluar Ansiedad Social en preadolescentes de un Establecimiento educativo de la Provincia de San Luis–Argentina, para luego intervenir por medio de un Taller a través de tres etapas: Pre Intervención, Post-Intervención y Seguimiento. Se administró el Cuestionario de Ansiedad Social de Caballo, Arias Salazar, Irurtia y Ollendick (CASO-N24, 2012). La muestra estuvo conformada por 13 preadolescentes, de ambos sexos, cuyas edades estaban comprendidas entre 10 y 11 años. El análisis se llevó a cabo por medio de un estudio longitudinal de medidas repetidas. Los resultados evidencian diferencias significativas luego de la intervención realizada. Esto indica efectividad en la intervención realizada, favoreciendo la disminución de Ansiedad Social en una etapa evolutiva de gran vulnerabilidad.Universidad Cesar Vallejo2018-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180PsiqueMag; Vol. 7 No. 2 (2018): July - December; 89-96PsiqueMag; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 89-962307-084610.18050/psiquemag.v7i2reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180/171Derechos de autor 2018 PsiqueMaghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/1802023-02-28T18:01:29Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Social anxiety in preadolescents: Intervention program Ansiedad social en preadolescentes: programa de intervención |
title |
Social anxiety in preadolescents: Intervention program |
spellingShingle |
Social anxiety in preadolescents: Intervention program Robles Ridi, Pamela ansiedad social preadolescentes intervención social anxiety preadolescents intervention |
title_short |
Social anxiety in preadolescents: Intervention program |
title_full |
Social anxiety in preadolescents: Intervention program |
title_fullStr |
Social anxiety in preadolescents: Intervention program |
title_full_unstemmed |
Social anxiety in preadolescents: Intervention program |
title_sort |
Social anxiety in preadolescents: Intervention program |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Robles Ridi, Pamela Tapia, María Lourdes Correché, María Susana |
author |
Robles Ridi, Pamela |
author_facet |
Robles Ridi, Pamela Tapia, María Lourdes Correché, María Susana |
author_role |
author |
author2 |
Tapia, María Lourdes Correché, María Susana |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
ansiedad social preadolescentes intervención social anxiety preadolescents intervention |
topic |
ansiedad social preadolescentes intervención social anxiety preadolescents intervention |
description |
The objective of this study was to evaluate Social Anxiety in preadolescents of an educational establishment in the Province of San Luis, Argentina, and then intervene through a workshop through three stages: Pre-Intervention, Post-Intervention and Follow-up. The Horse Social Anxiety Questionnaire, Arias Salazar, Irurtia and Ollendick (CASO-N24, 2012) was administered. The sample consisted of 13 preadolescents, of both sexes, whose ages were between 10 and 11 years. The analysis was carried out by means of a longitudinal study of repeated measures. The results show significant differences after the intervention performed. This indicates effectiveness in the intervention carried out, favoring the reduction of Social Anxiety in an evolutionary stage of great vulnerability. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180/171 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
PsiqueMag; Vol. 7 No. 2 (2018): July - December; 89-96 PsiqueMag; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 89-96 2307-0846 10.18050/psiquemag.v7i2 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842454385433509888 |
score |
12.860346 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).