Social anxiety in preadolescents: Intervention program

Descripción del Articulo

The objective of this study was to evaluate Social Anxiety in preadolescents of an educational establishment in the Province of San Luis, Argentina, and then intervene through a workshop through three stages: Pre-Intervention, Post-Intervention and Follow-up. The Horse Social Anxiety Questionnaire,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Robles Ridi, Pamela, Tapia, María Lourdes, Correché, María Susana
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/180
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:ansiedad social
preadolescentes
intervención
social anxiety
preadolescents
intervention
id REVUCV_26a0f5df8d238577a4096eaef40e6db3
oai_identifier_str oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/180
network_acronym_str REVUCV
network_name_str Revistas - Universidad César Vallejo
repository_id_str
spelling Social anxiety in preadolescents: Intervention programAnsiedad social en preadolescentes: programa de intervenciónRobles Ridi, PamelaTapia, María LourdesCorreché, María Susanaansiedad socialpreadolescentesintervenciónsocial anxietypreadolescentsinterventionThe objective of this study was to evaluate Social Anxiety in preadolescents of an educational establishment in the Province of San Luis, Argentina, and then intervene through a workshop through three stages: Pre-Intervention, Post-Intervention and Follow-up. The Horse Social Anxiety Questionnaire, Arias Salazar, Irurtia and Ollendick (CASO-N24, 2012) was administered. The sample consisted of 13 preadolescents, of both sexes, whose ages were between 10 and 11 years. The analysis was carried out by means of a longitudinal study of repeated measures. The results show significant differences after the intervention performed. This indicates effectiveness in the intervention carried out, favoring the reduction of Social Anxiety in an evolutionary stage of great vulnerability.El presente trabajo tuvo como objetivo evaluar Ansiedad Social en preadolescentes de un Establecimiento educativo de la Provincia de San Luis–Argentina, para luego intervenir por medio de un Taller a través de tres etapas: Pre Intervención, Post-Intervención y Seguimiento. Se administró el Cuestionario de Ansiedad Social de Caballo, Arias Salazar, Irurtia y Ollendick (CASO-N24, 2012). La muestra estuvo conformada por 13 preadolescentes, de ambos sexos, cuyas edades estaban comprendidas entre 10 y 11 años. El análisis se llevó a cabo por medio de un estudio longitudinal de medidas repetidas. Los resultados evidencian diferencias significativas luego de la intervención realizada. Esto indica efectividad en la intervención realizada, favoreciendo la disminución de Ansiedad Social en una etapa evolutiva de gran vulnerabilidad.Universidad Cesar Vallejo2018-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180PsiqueMag; Vol. 7 No. 2 (2018): July - December; 89-96PsiqueMag; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 89-962307-084610.18050/psiquemag.v7i2reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180/171Derechos de autor 2018 PsiqueMaghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/1802023-02-28T18:01:29Z
dc.title.none.fl_str_mv Social anxiety in preadolescents: Intervention program
Ansiedad social en preadolescentes: programa de intervención
title Social anxiety in preadolescents: Intervention program
spellingShingle Social anxiety in preadolescents: Intervention program
Robles Ridi, Pamela
ansiedad social
preadolescentes
intervención
social anxiety
preadolescents
intervention
title_short Social anxiety in preadolescents: Intervention program
title_full Social anxiety in preadolescents: Intervention program
title_fullStr Social anxiety in preadolescents: Intervention program
title_full_unstemmed Social anxiety in preadolescents: Intervention program
title_sort Social anxiety in preadolescents: Intervention program
dc.creator.none.fl_str_mv Robles Ridi, Pamela
Tapia, María Lourdes
Correché, María Susana
author Robles Ridi, Pamela
author_facet Robles Ridi, Pamela
Tapia, María Lourdes
Correché, María Susana
author_role author
author2 Tapia, María Lourdes
Correché, María Susana
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv ansiedad social
preadolescentes
intervención
social anxiety
preadolescents
intervention
topic ansiedad social
preadolescentes
intervención
social anxiety
preadolescents
intervention
description The objective of this study was to evaluate Social Anxiety in preadolescents of an educational establishment in the Province of San Luis, Argentina, and then intervene through a workshop through three stages: Pre-Intervention, Post-Intervention and Follow-up. The Horse Social Anxiety Questionnaire, Arias Salazar, Irurtia and Ollendick (CASO-N24, 2012) was administered. The sample consisted of 13 preadolescents, of both sexes, whose ages were between 10 and 11 years. The analysis was carried out by means of a longitudinal study of repeated measures. The results show significant differences after the intervention performed. This indicates effectiveness in the intervention carried out, favoring the reduction of Social Anxiety in an evolutionary stage of great vulnerability.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/180/171
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 PsiqueMag
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 PsiqueMag
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
dc.source.none.fl_str_mv PsiqueMag; Vol. 7 No. 2 (2018): July - December; 89-96
PsiqueMag; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 89-96
2307-0846
10.18050/psiquemag.v7i2
reponame:Revistas - Universidad César Vallejo
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
reponame_str Revistas - Universidad César Vallejo
collection Revistas - Universidad César Vallejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1842454385433509888
score 12.860346
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).