Parodia y desmitificación en la poesía de Luis Hernández

Descripción del Articulo

Despite of his desire for inscribing himself into a Modern (Romantic) poetic tradition, Luis Hernandez’ poetry reveals an inner tension as a result of fragmentation of postmodern subject. This essay studies the use of parody in Luis Hernandez’ poetry as a discursive strategy that plays a double diss...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mendoza-Canales, Ricardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2009
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1737
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/1737
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:parody
demystifying
displacement
intertextuality
parodia
desmitificación
desplazamiento
intertextualidad
Descripción
Sumario:Despite of his desire for inscribing himself into a Modern (Romantic) poetic tradition, Luis Hernandez’ poetry reveals an inner tension as a result of fragmentation of postmodern subject. This essay studies the use of parody in Luis Hernandez’ poetry as a discursive strategy that plays a double dissemination: on the one hand, parody demystifies the standard conventions of his time about poetry and poetic language as a belle art and about the notion of author as the ultimate redoubt of signification. On the other hand, in Hernandez’ poetry, parody opens the field of meaning ISSN 0254-9239256 Lexis  Vol. XXXIII (2) 2009just for including intertextual and cultural features that dissolve, in poetic praxis, the division between high and mass culture.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).