The language in blind children and the question about autistic-Iike features

Descripción del Articulo

Hobson et al. (Brown, Hobson. Lee y Stevenson, 1997; Hobson, Brown, Minter y Lee, 1997)ha ve updated the issue of the similarities between autism and congenital blindness. In the pre­ sent paper the empirical evidence in favor of the existence of autistic-lik features in the lan­ guage of blind chil...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Pérez Pereira, Miguel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2000
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/5961
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/5961
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:language development
blind children
autistic-like features
personal pronouns
verbal imitations
conversational capacity
desarrollo del lenguaje
niños ciegos
rasgos autistas
pronombres personales
imitaciones verbales
capacidad conversacional
Descripción
Sumario:Hobson et al. (Brown, Hobson. Lee y Stevenson, 1997; Hobson, Brown, Minter y Lee, 1997)ha ve updated the issue of the similarities between autism and congenital blindness. In the pre­ sent paper the empirical evidence in favor of the existence of autistic-lik features in the lan­ guage of blind children is reviewed. and new data from the author's research, are offered. The following topics are examined: (a) The use of personal pronouns, (b) the use of imitations and formulaic speech, (e) the egocentric use of speech, and (d) the capacity for iniciating conver­ sations and for conversational contingency. The analysis puts into question the similarity bet­ ween blind children and autistic children, and seems to disconfirm Hobson 's theory.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).