Innovation at the base of provider’s relationships

Descripción del Articulo

The innovation does not have a model or path previously defined so it is possible to promote the innovation since the demand so a key factor is the big buyer. For this purpose, it is important to generate an environment of collaboration between customers and suppliers. It is relevant to understand t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Alania Vera, Enrique
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19643
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/Kawsaypacha/article/view/19643
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Innovation
Providers
Customers
Contracts
Operational problems
Collaboration
Opportunism
Trust in business relationships
Innovación
Proveedores
Clientes
Contratos
Problemas operativos
Colaboración
Oportunismo
Confianza
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spelling Innovation at the base of provider’s relationshipsLa innovación como base del relacionamiento con proveedoresAlania Vera, EnriqueInnovationProvidersCustomersContractsOperational problemsCollaborationOpportunismTrust in business relationshipsInnovaciónProveedoresClientesContratosProblemas operativosColaboraciónOportunismoConfianzaThe innovation does not have a model or path previously defined so it is possible to promote the innovation since the demand so a key factor is the big buyer. For this purpose, it is important to generate an environment of collaboration between customers and suppliers. It is relevant to understand the mechanism to do contracts so the key customer could be promote new ideas to solve operating problems and at the same time increase the competitive position of supplier, customer and the country.La búsqueda de la innovación no tiene un camino definido y es posible propiciar y generar la innovación desde un gran comprador. Para este fin clientes y proveedores deben generar un ambiente de colaboración donde sea posible tener esquemas de sinergias entre ellos. Del entendimiento de los mecanismos de contratación, se pueden buscar mecanismos de generación de ideas de innovación que busquen resolver problemas operativos y que a la par, generen valor al crear productos nuevos, mejorando con ello la posición competitiva del proveedor, del comprador (cliente) y del país.Pontificia Universidad Católica del Perú. Instituto de la Naturaleza, Tierra y Energía (INTE-PUCP)2017-01-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/Kawsaypacha/article/view/19643Revista Kawsaypacha: Sociedad y Medio Ambiente; Núm. 1 (2017); 11-482709-36892523-2894reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/Kawsaypacha/article/view/19643/19737info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/196432022-03-10T13:31:06Z
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