Using Gender to Critique the Law
Descripción del Articulo
The eradication of gender-based stereotypes and discriminatory practices is a fundamental social commitment. One of the measures to achieve this objective is found in education. Therefore, this article emphasizes the relevance of incorporating the gender perspective in the study and teaching of law,...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2006 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3073 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/3073 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Gender Perspective Feminist Critique Law and Gender Legal Education Traditional Legal Structures Social Change Perspectiva de Género Crítica Feminista Derecho y Género Enseñanza del Derecho Estructuras Jurídicas Tradicionales Cambio Social |
Sumario: | The eradication of gender-based stereotypes and discriminatory practices is a fundamental social commitment. One of the measures to achieve this objective is found in education. Therefore, this article emphasizes the relevance of incorporating the gender perspective in the study and teaching of law, using this approach as a critical tool to question traditional legal structures. In this context, it is essential to examine the manner in which the gender perspective affects the laws and legal system, particularly in those areas of law that are of critical importance, such as constitutional, labor, family, and criminal law. It is therefore proposed that legal education should include a gender perspective, which will enable future professionals to comprehend and address gender inequalities in Peruvian legislation, thereby facilitating significant transformations in the legal field. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).