Rural Higher Education in Colombia: A documentary review
Descripción del Articulo
This paper presents a state-of-the-art review of rural higher education in Colombia, focusing on academic work conducted between 2015 and 2023. Employing a qualitative approach and drawing on Pierre Bourdieu’s methodology of the field of knowledge, a systematic documentary review was carried out. Th...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/30691 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/30691 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Colombia Higher education Rurality Documentary review Field of knowledge Educación superior Ruralidad Revisión documental Campos de saber Colômbia Educação superior Ruralidade Revisão documental |
Sumario: | This paper presents a state-of-the-art review of rural higher education in Colombia, focusing on academic work conducted between 2015 and 2023. Employing a qualitative approach and drawing on Pierre Bourdieu’s methodology of the field of knowledge, a systematic documentary review was carried out. The analysis identified two main categories of work: Within the academy and Outside the academy, each further subdivided to provide a nuanced examination of the strengths and weaknesses of the reviewed studies. The findings highlight significant gaps and challenges in the field. The paper concludes by emphasizing the urgent need for more inclusive and diversified public policies to address persistent educational inequalities in rural areas. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).