Walter Benjamin, lector de Kafka: estudio, olvido y justicia

Descripción del Articulo

“Walter Benjamin, Reader of Kafka: Study, Oblivion and Justice”. In this paper we propose to explore an aspect of Franz Kafka. On the Tenth Anniversary of his Death, an essay that Walter Benjamin wrote in 1934 for the Jüdische Rundschau, and to investigate an idea that does not develop there in exte...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Lipcen, Erika
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/20419
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/20419
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Walter Benjamin
Franz Kafka
study
oblivion
justice
estudio
olvido
justicia
Descripción
Sumario:“Walter Benjamin, Reader of Kafka: Study, Oblivion and Justice”. In this paper we propose to explore an aspect of Franz Kafka. On the Tenth Anniversary of his Death, an essay that Walter Benjamin wrote in 1934 for the Jüdische Rundschau, and to investigate an idea that does not develop there in extenso: the “study” (Studium). Throughout the text, we find that Benjamin relates this idea with two other concepts: first, he argues that study is opposed to “oblivion”, and, on the other hand, links study with the notion of justice. In this way, both characterizations seem to coexist in the essay about Kafka, without the author developing them in depth. The objective of this work is, then, to delve into each of them in order to clarify how Benjamin conceives the study so that it can be associated with both a struggle against oblivion and with justice.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).