Typology of cognitive processes. A tool for educational analysis
Descripción del Articulo
The work is based on the need of every education professional to become an educational analyst. It summarizes and explains a series of analysis categories that allow educational phenomena to be approached from a cognitive perspective. It starts with a general introduction about cognition and differe...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/22789 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/22789 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Cognition Cognitive processes Learning Teaching Training Cognoscitivismo Procesos cognitivos Aprendizaje Enseñanza Docencia Cognição Processos cognitivos Aprendizagem Ensino Treinamento |
Sumario: | The work is based on the need of every education professional to become an educational analyst. It summarizes and explains a series of analysis categories that allow educational phenomena to be approached from a cognitive perspective. It starts with a general introduction about cognition and different lines from which it can be addressed. Then the lower and upper cognitive processes are described. It is expected that the typology of processes provided will be a valuable tool for the analysis of teaching situations. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).