Self-regulation and sexist advertising: Opportunity for improvement for CONAR
Descripción del Articulo
In this article, the author develops the problem ofs exist advertising and he sets out self-regulation as an alternative to sanction it. Along these lines, he introduces CONAR as an institution responsible for self-regulation within advertising, and he highlights the issuance of an objective criteri...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/20290 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/20290 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sexist Advertising Self-regulation Advertising Code of Ethics CONAR Principle of Social Adequacy Publicidad sexista Autorregulación Código de Ética Publicitaria Principio de Adecuación Social |
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Self-regulation and sexist advertising: Opportunity for improvement for CONARAutorregulación y la publicidad sexista: Oportunidad de mejora para el CONARSosa, AlexSexist AdvertisingSelf-regulationAdvertising Code of EthicsCONARPrinciple of Social AdequacyPublicidad sexistaAutorregulaciónCódigo de Ética PublicitariaCONARPrincipio de Adecuación SocialIn this article, the author develops the problem ofs exist advertising and he sets out self-regulation as an alternative to sanction it. Along these lines, he introduces CONAR as an institution responsible for self-regulation within advertising, and he highlights the issuance of an objective criterion for evaluation and eventual sanction of sexist advertising, this within the framework of the validity of its Advertising Code of Ethics 2007, but after a series of modifications to regulatory framework, the author criticizes its lack of application, and he culminates affirming the advantages of an advertising self-regulation, represented through CONAR.En el presente artículo, el autor desarrolla la problemática de la publicidad sexista y plantea la autorregulación como una alternativa para sancionarla. En esa línea, introduce al CONAR como una institución encargada de la autorregulación dentro de la publicidad, y destaca la emisión de un criterio objetivo para la evaluación y eventual sanción de la publicidad sexista, esto en el marco de la vigencia de su Código de Ética Publicitaria del 2007, pero luego de una serie de modificaciones al marco regulatorio, el autor crítica su falta de aplicación, y culmina afirmando las ventajas de una autorregulación publicitaria, representada a través del CONAR.Pontificia Universidad Católica del Perú2018-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/20290IUS ET VERITAS; No. 56 (2018); 74-85IUS ET VERITAS; Núm. 56 (2018); 74-85IUS ET VERITAS; No. 56 (2018); 74-85IUS ET VERITAS; N. 56 (2018); 74-85IUS ET VERITAS; n. 56 (2018); 74-851995-2929reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/20290/20244Derechos de autor 2018 IUS ET VERITASinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/202902019-05-31T19:06:38Z |
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In this article, the author develops the problem ofs exist advertising and he sets out self-regulation as an alternative to sanction it. Along these lines, he introduces CONAR as an institution responsible for self-regulation within advertising, and he highlights the issuance of an objective criterion for evaluation and eventual sanction of sexist advertising, this within the framework of the validity of its Advertising Code of Ethics 2007, but after a series of modifications to regulatory framework, the author criticizes its lack of application, and he culminates affirming the advantages of an advertising self-regulation, represented through CONAR. |
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