Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach
Descripción del Articulo
Error and its correction in the process of second language learning continues to be a topic of debate among specialists in the area and among those in charge of carrying out the instructional processes. Issues such as what constitutes an error, the appropriateness of correction, the effectiveness of...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/23861 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Errores en segunda lengua Adquisición lingüística Tratamiento del error Proficiencia lingüística Errors in second language Acquisition Error treatment Language proficiency |
id |
REVPUCP_051108d89aac1a8665a51c9a8b4a8d72 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/23861 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical ApproachLa consideración y tratamiento del error en la producción lingüística de aprendices de segundas lenguas: una aproximación teóricaMuñoz Muñoz, Belén C.Errores en segunda lenguaAdquisición lingüísticaTratamiento del errorProficiencia lingüísticaErrors in second languageAcquisitionError treatmentLanguage proficiencyError and its correction in the process of second language learning continues to be a topic of debate among specialists in the area and among those in charge of carrying out the instructional processes. Issues such as what constitutes an error, the appropriateness of correction, the effectiveness of the different techniques that allow to implement a corrective treatment, among others, arise as inquiries that need to be analyzed. Thus, this detailed theoretical review emerges as a contribution to both the research work on error correction and the informed decision-making in a teaching-learning context of a second language, supporting, from a theoretical point of view, potential empirical actions tending to improve the acquisition process.El error y su corrección en el proceso de aprendizaje de una segunda lengua continúa siendo un tema de debate entre los especialistas del área y los encargados de desarrollar los procesos de instrucción. Cuestiones como qué constituye un error, la pertinencia de la corrección, la efectividad de las distintas técnicas que permiten implementar un tratamiento correctivo, entre otras, surgen como interrogantes que requieren ser analizadas. Así, esta minuciosa revisión teórica emerge como una contribución tanto al trabajo investigativo acerca de la corrección del error como a la toma informada de decisiones en un contexto de enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua, sustentando, desde un punto de vista teórico, posibles acciones empíricas tendientes a mejorar los procesos de adquisición lingüística.Pontificia Universidad Católica del Perú2021-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/2386110.18800/lexis.202101.005Lexis; Vol. 45 Núm. 1 (2021); 191-2250254-9239reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861/22717http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/238612023-09-04T20:31:08Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach La consideración y tratamiento del error en la producción lingüística de aprendices de segundas lenguas: una aproximación teórica |
title |
Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach |
spellingShingle |
Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach Muñoz Muñoz, Belén C. Errores en segunda lengua Adquisición lingüística Tratamiento del error Proficiencia lingüística Errors in second language Acquisition Error treatment Language proficiency |
title_short |
Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach |
title_full |
Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach |
title_fullStr |
Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach |
title_full_unstemmed |
Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach |
title_sort |
Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Muñoz Muñoz, Belén C. |
author |
Muñoz Muñoz, Belén C. |
author_facet |
Muñoz Muñoz, Belén C. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Errores en segunda lengua Adquisición lingüística Tratamiento del error Proficiencia lingüística Errors in second language Acquisition Error treatment Language proficiency |
topic |
Errores en segunda lengua Adquisición lingüística Tratamiento del error Proficiencia lingüística Errors in second language Acquisition Error treatment Language proficiency |
description |
Error and its correction in the process of second language learning continues to be a topic of debate among specialists in the area and among those in charge of carrying out the instructional processes. Issues such as what constitutes an error, the appropriateness of correction, the effectiveness of the different techniques that allow to implement a corrective treatment, among others, arise as inquiries that need to be analyzed. Thus, this detailed theoretical review emerges as a contribution to both the research work on error correction and the informed decision-making in a teaching-learning context of a second language, supporting, from a theoretical point of view, potential empirical actions tending to improve the acquisition process. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861 10.18800/lexis.202101.005 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861 |
identifier_str_mv |
10.18800/lexis.202101.005 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861/22717 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Lexis; Vol. 45 Núm. 1 (2021); 191-225 0254-9239 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1840900711664058368 |
score |
13.353196 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).