Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach

Descripción del Articulo

Error and its correction in the process of second language learning continues to be a topic of debate among specialists in the area and among those in charge of carrying out the instructional processes. Issues such as what constitutes an error, the appropriateness of correction, the effectiveness of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Muñoz Muñoz, Belén C.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/23861
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Errores en segunda lengua
Adquisición lingüística
Tratamiento del error
Proficiencia lingüística
Errors in second language
Acquisition
Error treatment
Language proficiency
id REVPUCP_051108d89aac1a8665a51c9a8b4a8d72
oai_identifier_str oai:revistaspuc:article/23861
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical ApproachLa consideración y tratamiento del error en la producción lingüística de aprendices de segundas lenguas: una aproximación teóricaMuñoz Muñoz, Belén C.Errores en segunda lenguaAdquisición lingüísticaTratamiento del errorProficiencia lingüísticaErrors in second languageAcquisitionError treatmentLanguage proficiencyError and its correction in the process of second language learning continues to be a topic of debate among specialists in the area and among those in charge of carrying out the instructional processes. Issues such as what constitutes an error, the appropriateness of correction, the effectiveness of the different techniques that allow to implement a corrective treatment, among others, arise as inquiries that need to be analyzed. Thus, this detailed theoretical review emerges as a contribution to both the research work on error correction and the informed decision-making in a teaching-learning context of a second language, supporting, from a theoretical point of view, potential empirical actions tending to improve the acquisition process.El error y su corrección en el proceso de aprendizaje de una segunda lengua continúa siendo un tema de debate entre los especialistas del área y los encargados de desarrollar los procesos de instrucción. Cuestiones como qué constituye un error, la pertinencia de la corrección, la efectividad de las distintas técnicas que permiten implementar un tratamiento correctivo, entre otras, surgen como interrogantes que requieren ser analizadas. Así, esta minuciosa revisión teórica emerge como una contribución tanto al trabajo investigativo acerca de la corrección del error como a la toma informada de decisiones en un contexto de enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua, sustentando, desde un punto de vista teórico, posibles acciones empíricas tendientes a mejorar los procesos de adquisición lingüística.Pontificia Universidad Católica del Perú2021-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/2386110.18800/lexis.202101.005Lexis; Vol. 45 Núm. 1 (2021); 191-2250254-9239reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861/22717http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/238612023-09-04T20:31:08Z
dc.title.none.fl_str_mv Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach
La consideración y tratamiento del error en la producción lingüística de aprendices de segundas lenguas: una aproximación teórica
title Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach
spellingShingle Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach
Muñoz Muñoz, Belén C.
Errores en segunda lengua
Adquisición lingüística
Tratamiento del error
Proficiencia lingüística
Errors in second language
Acquisition
Error treatment
Language proficiency
title_short Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach
title_full Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach
title_fullStr Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach
title_full_unstemmed Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach
title_sort Consideration of Error and its Treatment in Second Language Learners Production: A Theoretical Approach
dc.creator.none.fl_str_mv Muñoz Muñoz, Belén C.
author Muñoz Muñoz, Belén C.
author_facet Muñoz Muñoz, Belén C.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Errores en segunda lengua
Adquisición lingüística
Tratamiento del error
Proficiencia lingüística
Errors in second language
Acquisition
Error treatment
Language proficiency
topic Errores en segunda lengua
Adquisición lingüística
Tratamiento del error
Proficiencia lingüística
Errors in second language
Acquisition
Error treatment
Language proficiency
description Error and its correction in the process of second language learning continues to be a topic of debate among specialists in the area and among those in charge of carrying out the instructional processes. Issues such as what constitutes an error, the appropriateness of correction, the effectiveness of the different techniques that allow to implement a corrective treatment, among others, arise as inquiries that need to be analyzed. Thus, this detailed theoretical review emerges as a contribution to both the research work on error correction and the informed decision-making in a teaching-learning context of a second language, supporting, from a theoretical point of view, potential empirical actions tending to improve the acquisition process.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861
10.18800/lexis.202101.005
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861
identifier_str_mv 10.18800/lexis.202101.005
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/23861/22717
dc.rights.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Lexis; Vol. 45 Núm. 1 (2021); 191-225
0254-9239
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1840900711664058368
score 13.353196
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).