Assessment of the class motitotional climate

Descripción del Articulo

This study adapted and validated the CMC-1 questionnaire on Class Motivational Climate to the Venezuelan population. The questionnaire was developed in Spain by Alonso and García (1987) for students aged 11 to 15. The sample contained 1,690 students of both sexes in 7th, 8th, and 9th grades from 12...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Irureta Núñez, Luisa
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1995
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7367
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7367
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:social climate of the class
classroom interactions
CMC-1 questionnaire
Venezuela
factor analysis
predictive validity
school elementary education
clima social de la clase
interacciones en el aula
cuestionario CMC-1
análisis factorial
validez predictiva
Descripción
Sumario:This study adapted and validated the CMC-1 questionnaire on Class Motivational Climate to the Venezuelan population. The questionnaire was developed in Spain by Alonso and García (1987) for students aged 11 to 15. The sample contained 1,690 students of both sexes in 7th, 8th, and 9th grades from 12 schools in Caracas (six public and six private). The factorial analysis detected a structure of six factors different from the one detected in the Spanish study.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).