Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students

Descripción del Articulo

The objective of the present study was to examine the internal structure of the Test anxiety inventory-State (TAI-State) in Spanish version. A sample of 125 college students from Lima (84.8% female) between 18 and 31 years old (M = 22.51) was evaluated. The internal structure of the STAI was analyze...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Dominguez-Lara, Sergio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Liberabit
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/43
Enlace del recurso:http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Ansiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitarios
id REVLI_7a04d52a783533656bc9ab3a40fdcb73
oai_identifier_str oai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/43
network_acronym_str REVLI
network_name_str Liberabit
repository_id_str
spelling Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college studentsInventario de la ansiedad ante exámenes-estado: Análisis preliminar de validez y confiabilidad en estudiantes de psicologíaDominguez-Lara, SergioAnsiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitariosThe objective of the present study was to examine the internal structure of the Test anxiety inventory-State (TAI-State) in Spanish version. A sample of 125 college students from Lima (84.8% female) between 18 and 31 years old (M = 22.51) was evaluated. The internal structure of the STAI was analyzed by a confirmatory factor analysis, evaluating three models: oblique, bifactor and unidimensional. The results indicate that a single dimension constitutes the STAI and there are coefficients of reliability with high magnitudes. In conclusion, the version studied shows favorable psychometric properties that support its use in Lima.El objetivo del presente estudio fue examinar la estructura interna de la versión en español del Inventario de Ansiedad ante Exámenes-Estado (TAI-Estado). Fue evaluada una muestra de 125 universitarios de Lima (84.8% mujeres) entre 18 y 31 años (M = 22.51). La estructura interna del TAI-Estado fue analizada mediante un análisis factorial confirmatorio, evaluando tres modelos: oblicuo, bifactor y unidimensional. Los resultados indican que el TAI-Estado está constituido por una sola dimensión y mostraron además coeficientes de confiabilidad con magnitudes elevadas. En conclusión, la versión estudiada evidencia propiedades psicométricas favorables que respaldan su uso en Lima.Universidad de San Martín de Porres2016-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/4310.24265/liberabit.2016.v22n2.09LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 2282223-76661729-4827reponame:Liberabitinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43/42http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43/43Derechos de autor 2016 Sergio Dominguez-Larahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/432017-06-15T16:52:26Z
dc.title.none.fl_str_mv Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students
Inventario de la ansiedad ante exámenes-estado: Análisis preliminar de validez y confiabilidad en estudiantes de psicología
title Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students
spellingShingle Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students
Dominguez-Lara, Sergio
Ansiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitarios
title_short Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students
title_full Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students
title_fullStr Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students
title_full_unstemmed Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students
title_sort Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students
dc.creator.none.fl_str_mv Dominguez-Lara, Sergio
author Dominguez-Lara, Sergio
author_facet Dominguez-Lara, Sergio
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Ansiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitarios
topic Ansiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitarios
description The objective of the present study was to examine the internal structure of the Test anxiety inventory-State (TAI-State) in Spanish version. A sample of 125 college students from Lima (84.8% female) between 18 and 31 years old (M = 22.51) was evaluated. The internal structure of the STAI was analyzed by a confirmatory factor analysis, evaluating three models: oblique, bifactor and unidimensional. The results indicate that a single dimension constitutes the STAI and there are coefficients of reliability with high magnitudes. In conclusion, the version studied shows favorable psychometric properties that support its use in Lima.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43
10.24265/liberabit.2016.v22n2.09
url http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43
identifier_str_mv 10.24265/liberabit.2016.v22n2.09
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43/42
http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43/43
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Sergio Dominguez-Lara
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Sergio Dominguez-Lara
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de San Martín de Porres
publisher.none.fl_str_mv Universidad de San Martín de Porres
dc.source.none.fl_str_mv LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228
LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228
LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228
2223-7666
1729-4827
reponame:Liberabit
instname:Universidad de San Martín de Porres
instacron:USMP
instname_str Universidad de San Martín de Porres
instacron_str USMP
institution USMP
reponame_str Liberabit
collection Liberabit
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844985284461068288
score 12.9067135
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).