Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students
Descripción del Articulo
The objective of the present study was to examine the internal structure of the Test anxiety inventory-State (TAI-State) in Spanish version. A sample of 125 college students from Lima (84.8% female) between 18 and 31 years old (M = 22.51) was evaluated. The internal structure of the STAI was analyze...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Liberabit |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/43 |
Enlace del recurso: | http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ansiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitarios |
id |
REVLI_7a04d52a783533656bc9ab3a40fdcb73 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/43 |
network_acronym_str |
REVLI |
network_name_str |
Liberabit |
repository_id_str |
|
spelling |
Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college studentsInventario de la ansiedad ante exámenes-estado: Análisis preliminar de validez y confiabilidad en estudiantes de psicologíaDominguez-Lara, SergioAnsiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitariosThe objective of the present study was to examine the internal structure of the Test anxiety inventory-State (TAI-State) in Spanish version. A sample of 125 college students from Lima (84.8% female) between 18 and 31 years old (M = 22.51) was evaluated. The internal structure of the STAI was analyzed by a confirmatory factor analysis, evaluating three models: oblique, bifactor and unidimensional. The results indicate that a single dimension constitutes the STAI and there are coefficients of reliability with high magnitudes. In conclusion, the version studied shows favorable psychometric properties that support its use in Lima.El objetivo del presente estudio fue examinar la estructura interna de la versión en español del Inventario de Ansiedad ante Exámenes-Estado (TAI-Estado). Fue evaluada una muestra de 125 universitarios de Lima (84.8% mujeres) entre 18 y 31 años (M = 22.51). La estructura interna del TAI-Estado fue analizada mediante un análisis factorial confirmatorio, evaluando tres modelos: oblicuo, bifactor y unidimensional. Los resultados indican que el TAI-Estado está constituido por una sola dimensión y mostraron además coeficientes de confiabilidad con magnitudes elevadas. En conclusión, la versión estudiada evidencia propiedades psicométricas favorables que respaldan su uso en Lima.Universidad de San Martín de Porres2016-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/4310.24265/liberabit.2016.v22n2.09LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 2282223-76661729-4827reponame:Liberabitinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43/42http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43/43Derechos de autor 2016 Sergio Dominguez-Larahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/432017-06-15T16:52:26Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students Inventario de la ansiedad ante exámenes-estado: Análisis preliminar de validez y confiabilidad en estudiantes de psicología |
title |
Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students |
spellingShingle |
Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students Dominguez-Lara, Sergio Ansiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitarios |
title_short |
Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students |
title_full |
Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students |
title_fullStr |
Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students |
title_full_unstemmed |
Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students |
title_sort |
Test anxiety inventory-State: Preliminary analysis of validity and reliability in psychology college students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Dominguez-Lara, Sergio |
author |
Dominguez-Lara, Sergio |
author_facet |
Dominguez-Lara, Sergio |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Ansiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitarios |
topic |
Ansiedad ante exámenes; confiabilidad; validez; universitarios |
description |
The objective of the present study was to examine the internal structure of the Test anxiety inventory-State (TAI-State) in Spanish version. A sample of 125 college students from Lima (84.8% female) between 18 and 31 years old (M = 22.51) was evaluated. The internal structure of the STAI was analyzed by a confirmatory factor analysis, evaluating three models: oblique, bifactor and unidimensional. The results indicate that a single dimension constitutes the STAI and there are coefficients of reliability with high magnitudes. In conclusion, the version studied shows favorable psychometric properties that support its use in Lima. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43 10.24265/liberabit.2016.v22n2.09 |
url |
http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43 |
identifier_str_mv |
10.24265/liberabit.2016.v22n2.09 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43/42 http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/43/43 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Sergio Dominguez-Lara http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Sergio Dominguez-Lara http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de San Martín de Porres |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de San Martín de Porres |
dc.source.none.fl_str_mv |
LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228 LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228 LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2016): Julio - Diciembre; 219 - 228 2223-7666 1729-4827 reponame:Liberabit instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
instacron_str |
USMP |
institution |
USMP |
reponame_str |
Liberabit |
collection |
Liberabit |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844985284461068288 |
score |
12.9067135 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).