Management of problem-based learning and critical thinking in sixth grade students. IE Fe y Alegría n° 12. Santa Rosa. Stone bridge. Lime
Descripción del Articulo
Old didactics where problem-based critical thinking (ABP) is not built do not allow students to arrive at the construction of their own learning, that is why we decided to carry out this research at the Fe y Alegría N. 12 school in Puente Stone. A study with a quantitative approach, hypothetical ded...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Instituto Internacional de Gobierno |
Repositorio: | Igobernanza |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/249 |
Enlace del recurso: | https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/249 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | aprendizaje basado en problemas pensamiento crítico sexto de primaria problem-based learning critical thinking sixth grade |
Sumario: | Old didactics where problem-based critical thinking (ABP) is not built do not allow students to arrive at the construction of their own learning, that is why we decided to carry out this research at the Fe y Alegría N. 12 school in Puente Stone. A study with a quantitative approach, hypothetical deductive method, a quasi-experimental design allowed us through a metacognitive strategy and an evaluation test to meet the objective of whether variable 1 of the PBL-based strategy influences the critical thinking of the sample. A population of 59 students and an intentional sample allows us to have two columns, one of 29 sixth grade students (experimental) and another of 30 (control). The instrument validated by expert judgment and reliability by Cronbach's alpha allows us to do the corresponding analysis. Coming to the conclusion that the problem-based strategy (ABP) significantly influences the critical thinking of the students of the experimental sample. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).