Creative thinking strategies in primary education classrooms
Descripción del Articulo
The development of creative thinking must be considered as a necessity in pedagogical practice in every educational system. The objective of this article was to present some concepts and strategies that are being developed in the classrooms. The methodology used was the experimental documentary tech...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| Repositorio: | Revista Innova Educación |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/393 |
| Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/393 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Aula creatividad estrategias habilidades pensamiento creativo Classroom creativity strategies skills creative thinking Sala de aula criatividade estratégias pensamento criativo |
| Sumario: | The development of creative thinking must be considered as a necessity in pedagogical practice in every educational system. The objective of this article was to present some concepts and strategies that are being developed in the classrooms. The methodology used was the experimental documentary technique. In addition, a search was done for articles of a scientific nature, published in various reliable databases. Concluding that, creative thinking is a capacity that the person must possess in the 21st century. Therefore, every student must develop it to produce innovative ideas that allow them to solve problematic situations. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).