Level reading comprehension in English as a second language in university students

Descripción del Articulo

The objective was to determine the level of reading comprehension in the area of English as a second language in the students of the third semester of Civil Engineering of the Universidad Andina "Néstor Cáceres Velásquez" of the city of Juliaca, 2018. We worked with a sample of 137 Student...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Flores, Salvador
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/38
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/38
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comprensión lectora
idioma inglés
texto
interpretación
Reading comprehension
English language
text
interpretation
id REVIE_d4f432b020c4e0a6d2b43316dce4f1e0
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/38
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Level reading comprehension in English as a second language in university studentsNivel comprensión lectora en inglés como segunda lengua en estudiantes universitariosFlores, SalvadorComprensión lectoraidioma ingléstextointerpretaciónReading comprehensionEnglish languagetextinterpretationThe objective was to determine the level of reading comprehension in the area of English as a second language in the students of the third semester of Civil Engineering of the Universidad Andina "Néstor Cáceres Velásquez" of the city of Juliaca, 2018. We worked with a sample of 137 Students, to reach the objectives, the statistical table of frequencies has been used, within the framework of the Descriptive Statistics. It is concluded that more than half of the students understand the texts in English acceptably, since their grades range between 14 and 17 points (Expected Achievement). 5% of the students have difficulties to understand, they have notes of disapproval between 0 and 10 points. With respect to the literal level, almost half of the students have high levels of reading comprehension (solvent achievement), their grades oscillate between 18 and 20 points. With respect to the inferential level, almost half of the students are at the expected level of performance. His notes range between 14 and 17 points. In relation to the critical level, 44.5% of the students are located in the In process level, their grades vary between 11 and 13 points.El objetivo fue determinar el nivel de comprensión lectora en el área de inglés como segunda lengua en los estudiantes del tercer semestre de Ingeniería Civil de la Universidad Andina "Néstor Cáceres Velásquez" de la ciudad de Juliaca, 2018. Se trabajó con una muestra de 137 estudiantes, para alcanzar los objetivos, se ha utilizado la tabla estadística de frecuencias, en el marco de la Estadística Descriptiva. Se concluye que más de la mitad de los estudiantes entienden aceptablemente los textos en inglés, ya que sus calificaciones oscilan entre 14 y 17 puntos (Logro previsto). El 5% de los estudiantes presentan dificultades para entender, tienen notas de desaprobación entre 0 y 10 puntos. Con respecto al nivel literal, casi la mitad de los estudiantes tienen altos niveles de comprensión de lectura (logro solvente), sus notas oscilan entre 18 y 20 puntos. Con respecto al nivel inferencial, casi la mitad de los estudiantes se encuentran en el nivel esperado de rendimiento. Sus notas oscilan entre los 14 y los 17 puntos. En relación con el nivel crítico, el 44.5% de los estudiantes se ubican en el nivel En proceso, sus calificaciones varían entre 11 y 13 puntos.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-07-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/3810.35622/j.rie.2019.03.003Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 288-3002664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/38/72Derechos de autor 2019 Salvador Floreshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/382024-11-22T15:20:16Z
dc.title.none.fl_str_mv Level reading comprehension in English as a second language in university students
Nivel comprensión lectora en inglés como segunda lengua en estudiantes universitarios
title Level reading comprehension in English as a second language in university students
spellingShingle Level reading comprehension in English as a second language in university students
Flores, Salvador
Comprensión lectora
idioma inglés
texto
interpretación
Reading comprehension
English language
text
interpretation
title_short Level reading comprehension in English as a second language in university students
title_full Level reading comprehension in English as a second language in university students
title_fullStr Level reading comprehension in English as a second language in university students
title_full_unstemmed Level reading comprehension in English as a second language in university students
title_sort Level reading comprehension in English as a second language in university students
dc.creator.none.fl_str_mv Flores, Salvador
author Flores, Salvador
author_facet Flores, Salvador
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Comprensión lectora
idioma inglés
texto
interpretación
Reading comprehension
English language
text
interpretation
topic Comprensión lectora
idioma inglés
texto
interpretación
Reading comprehension
English language
text
interpretation
description The objective was to determine the level of reading comprehension in the area of English as a second language in the students of the third semester of Civil Engineering of the Universidad Andina "Néstor Cáceres Velásquez" of the city of Juliaca, 2018. We worked with a sample of 137 Students, to reach the objectives, the statistical table of frequencies has been used, within the framework of the Descriptive Statistics. It is concluded that more than half of the students understand the texts in English acceptably, since their grades range between 14 and 17 points (Expected Achievement). 5% of the students have difficulties to understand, they have notes of disapproval between 0 and 10 points. With respect to the literal level, almost half of the students have high levels of reading comprehension (solvent achievement), their grades oscillate between 18 and 20 points. With respect to the inferential level, almost half of the students are at the expected level of performance. His notes range between 14 and 17 points. In relation to the critical level, 44.5% of the students are located in the In process level, their grades vary between 11 and 13 points.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-07-17
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/38
10.35622/j.rie.2019.03.003
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/38
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2019.03.003
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/38/72
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Salvador Flores
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Salvador Flores
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 288-300
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846615977038446592
score 13.394457
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).