Academic procrastination in the area of Physics in university students
Descripción del Articulo
In order to describe the academic procrastination in the Physics area of a university population in Cojedes Venezuela, the present study was carried out. For its preparation, there were students corresponding to the Telecommunications Engineering career of the National Polytechnic Experimental Unive...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/95 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | gestión del tiempo procrastinación procrastinación académica tareas académicas time management procrastination academic procrastination academic tasks |
id |
REVIE_3ba306e2be61ecf0936432ce70638d8a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/95 |
network_acronym_str |
REVIE |
network_name_str |
Revista Innova Educación |
repository_id_str |
|
spelling |
Academic procrastination in the area of Physics in university studentsProcrastinación académica en el área de Física en estudiantes universitariosMorales, Alígestión del tiempoprocrastinaciónprocrastinación académicatareas académicastime managementprocrastinationacademic procrastinationacademic tasksIn order to describe the academic procrastination in the Physics area of a university population in Cojedes Venezuela, the present study was carried out. For its preparation, there were students corresponding to the Telecommunications Engineering career of the National Polytechnic Experimental University of the Armed Forces Nucleus Cojedes, students of Physics I and Physics III subjects. The methodology used was a non-experimental design, with field research and descriptive level. The population was 43 students, with whom an observation guide was used in the first instance as an instrument. For interviews and questionnaires, a sample of eight students was taken, corresponding to 18.6% of the population. Among the most relevant results, it was found that more than 60% of the participants exhibited procrastinating behaviors. It was also observed that the majority prepared with little advance for the evaluations and stated that they felt comfortable this way, because "they work better under pressure". As a conclusion, it was possible to verify that there is a presence of academic procrastination in the majority of the population, although it is an active procrastination.Con el objetivo de describir la procrastinación académica en el área de Física, de una población universitaria en Cojedes Venezuela, se realizó el presente estudio. Para su elaboración, se contó con alumnos correspondientes a la carrera Ingeniería de Telecomunicaciones de la Universidad Nacional Experimental Politécnica de la Fuerza Armada Núcleo Cojedes, cursantes de las asignaturas Física I y Física III. La metodología empleada fue un diseño no experimental, con investigación de campo y nivel descriptivo. La población fue de 43 estudiantes, con los que se usó en primera instancia como instrumento, una guía de observación. Para entrevistas y cuestionarios, se tomó una muestra de ocho estudiantes, correspondientes al 18,6% de la población. Entre los resultados más relevantes, se encontró que más del 60% de los participantes presentaba conductas procrastinadoras. También se observó, que la mayoría se preparaban con poca antelación para las evaluaciones y manifestaban sentirse cómodos así, porque “trabajan mejor bajo presión”. Como conclusión, se pudo verificar que existe presencia de procrastinación académica en la mayoría de la población, aunque se trata de una procrastinación activa.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-10-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/9510.35622/j.rie.2020.04.001Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 4 (2020); 506-5252664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspaenghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95/178https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95/179https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95/495https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95/496Derechos de autor 2020 Alí Moraleshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/952024-10-05T13:56:43Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Academic procrastination in the area of Physics in university students Procrastinación académica en el área de Física en estudiantes universitarios |
title |
Academic procrastination in the area of Physics in university students |
spellingShingle |
Academic procrastination in the area of Physics in university students Morales, Alí gestión del tiempo procrastinación procrastinación académica tareas académicas time management procrastination academic procrastination academic tasks |
title_short |
Academic procrastination in the area of Physics in university students |
title_full |
Academic procrastination in the area of Physics in university students |
title_fullStr |
Academic procrastination in the area of Physics in university students |
title_full_unstemmed |
Academic procrastination in the area of Physics in university students |
title_sort |
Academic procrastination in the area of Physics in university students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Morales, Alí |
author |
Morales, Alí |
author_facet |
Morales, Alí |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
gestión del tiempo procrastinación procrastinación académica tareas académicas time management procrastination academic procrastination academic tasks |
topic |
gestión del tiempo procrastinación procrastinación académica tareas académicas time management procrastination academic procrastination academic tasks |
description |
In order to describe the academic procrastination in the Physics area of a university population in Cojedes Venezuela, the present study was carried out. For its preparation, there were students corresponding to the Telecommunications Engineering career of the National Polytechnic Experimental University of the Armed Forces Nucleus Cojedes, students of Physics I and Physics III subjects. The methodology used was a non-experimental design, with field research and descriptive level. The population was 43 students, with whom an observation guide was used in the first instance as an instrument. For interviews and questionnaires, a sample of eight students was taken, corresponding to 18.6% of the population. Among the most relevant results, it was found that more than 60% of the participants exhibited procrastinating behaviors. It was also observed that the majority prepared with little advance for the evaluations and stated that they felt comfortable this way, because "they work better under pressure". As a conclusion, it was possible to verify that there is a presence of academic procrastination in the majority of the population, although it is an active procrastination. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95 10.35622/j.rie.2020.04.001 |
url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95 |
identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2020.04.001 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95/178 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95/179 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95/495 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/95/496 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Alí Morales https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Alí Morales https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf audio/mpeg audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 4 (2020); 506-525 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
instacron_str |
INUDI |
institution |
INUDI |
reponame_str |
Revista Innova Educación |
collection |
Revista Innova Educación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844713436038037504 |
score |
13.403676 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).